goPod + iPod 1.2 Firmware = Restore!

Het handige goPod werkt niet meer goed sinds de laatste iPod software update (1.2)

Na ‘uncappen’ is je iPod onbruikbaar en moet je een ‘Software Restore’ uitvoeren.

Hier staat een Terminal oplossing maar daar begrijp ik geen hol van.

Nu maar hopen dat de goPod jongens hun software bijwerken.

Dank voor de link! Werkt goed en heb na de restore weer "uncapped" geluid;-) Is goed te doen trouwens. Het is precies zoals ze het beschrijven....

W.

Na wat hulp van derden begreep ik er uiteindelijk toch een hol van en is mijn iPod ook weer 'uncapped' en voorzien van de 1.2 software.

Daarna weer +55 GB op de iPod zetten… daar heeft het ding wel even de tijd voor nodig.

Daarom gebruik ik dus geen extra software om het geluid op te voeren, maar verhoog ik alles gewoon in iTunes, heb je al dit gezeik niet.

Waarom moet dat geluid zo hard voluit op mijn iPod is hard genoeg... men zet niets voor niets een avls/cap erop om gehoorbeschadiging te voorkomen.

[quote:1d6f211ec9="Gamebytes"]Waarom moet dat geluid zo hard voluit op mijn iPod is hard genoeg... men zet niets voor niets een avls en of cap erop om gehoorbeschadiging te voorkomen.[/quote:1d6f211ec9] Omdat ik geen oordopjes gebruik maar een echte koptelefoon. Deze heeft veel meer weerstand dan oordopjes, en het geluid komt er dus veel zachter uit dan bij de oordopjes. Om alsnog het volume van oordopjes te halen zet ik dus in iTunes alles op +50%.

Het volume van je audiobestanden op +50% zetten is een optie... maar ik gebruik iTunes binnenshuis als audiospeler. Op mijn Mac en stereo zit geen volumebeperking... dus klinkt alles daar weer te hard in verhouding met m'n tv, radio, dvd, cd etc.

Met goPod en die Terminal-truuk voer je het geluid niet op. Je haalt alleen die EU-deken eraf.

Alle iPods die verkocht worden buiten de EU zijn exact gelijk aan een ‘uncapped’ EU-iPod… ofwel: ze kunnen tweemaal zo hard (+100%).

Zijn alle Amerikanen/Japanners/Canadezen nu doof omdat hun iPod ‘te hard’ kan? Denk het niet. Je bent immers zelf verantwoordelijk… maar de EU denkt dat wij dom zijn en dwingt een halvering van het hoofdtelefoon volume af.

In de metro met een normale hoofdtelefoon - dus niet die dopjes - is een EU-iPod voor mij (e.v.a.) niet echt bruikbaar.

De iPod shuffle is overigens weer niet voorzien van deze volumebeperking. Heel logisch natuurlijk.

[quote:432c546572]maar de EU denkt dat wij dom zijn en dwingt een halvering van het hoofdtelefoon volume af. [/quote:432c546572]

Wij zijn ook dom, nouja grotendeels van de mensheid ik erger me dood aan mensen in het ov die het geluid zo hard hebben staan dat je het 10 meter verderop nog kan horen. Die mensen horen over een paar jaar echt niets meer…

Ik vind het dus goed dat de EU het volume handhaafd, maar er zou inderdaad een optie moeten zijn zodat je het geluidsniveau harder kunt zetten zoals sony op haar md spelers heeft.

Ik snap unsound zijn reden nu wel om zijn volume op te hogen…

Ik wil de iPod graag hebben zoals Apple 'm bedacht heeft... heel simpel.

Straks komt er nog een wetgeving die scherpe messen verbiedt. Stel je voor dat er mensen zijn die zich bij het snijden van vlees in de vingers snijden... ;)

:P

Briljant.

[quote:f9c53b6bdb="Nisei"]Straks komt er nog een wetgeving die scherpe messen verbiedt. Stel je voor dat er mensen zijn die zich bij het snijden van vlees in de vingers snijden... ;)[/quote:f9c53b6bdb]

Dat is een kudt vergelijking

[quote:4742307b89="Gamebytes"][quote:4742307b89]maar de EU denkt dat wij dom zijn en dwingt een halvering van het hoofdtelefoon volume af. [/quote:4742307b89]

Wij zijn ook dom, nouja grotendeels van de mensheid ik erger me dood aan mensen in het ov die het geluid zo hard hebben staan dat je het 10 meter verderop nog kan horen. Die mensen horen over een paar jaar echt niets meer…

Ik vind het dus goed dat de EU het volume handhaafd, maar er zou inderdaad een optie moeten zijn zodat je het geluidsniveau harder kunt zetten zoals sony op haar md spelers heeft.

Ik snap unsound zijn reden nu wel om zijn volume op te hogen…[/quote:4742307b89]

ik heb mijn mini met standaard dopjes ook uncapped. sommige nummers kan ik nu lekker hard draaien. maar omdat ik het zelf altijd irritant vind als mensen in het ov hun muziek te hard hebben luister ik altijd zelf even of het niet te hard staat. dus ik hou er gewoon rekening mee… ik wil niet dat doen waar ik me juist bij anderen er aan erger.