GPRS Rekening

Beste mensen,

Heb laatst geupdate naar 3.0 met mijn
iPhone 2G uit USA. Heb daar een Sim-Only in van
Hi. Maar nu krijg ik een rekening voor GPRS terwijl ik dat helemaal niet gebruik en mijn dataroaming
staat ook uit enz. Hoe kan ik dit verhelpen?

Alvast Bedankt!

IK denk dat je sneller en het juiste antw. krijgt als je gewoon even contact opneemt met KPN.

Data roaming is enkel voor dataverkeer in het buitenland (het roaming), goede kans dat je gewoon GPRS gebruikt als je onderweg bent zonder wifi in de buurt.

Maar dit kan je toch wel uitzetten?

Moet je jailbreak doen. Ik zou gewoon onbeperkt internet nemen. Let op je rekening kan nu echt gaan oplopen.

Op een standaard iPhone kun je dat niet uitzetten. De App Store controleert bijvoorbeeld regelmatig of er updates zijn.

Hoe kan je dit met jailbreak uitzetten dan?

Moet geen jailbreak doen gewoon een fake apn pakken.

Surf met je iphone naar: www.unlockit.co.nz en volg de aanwijzingen op het scherm

succes

met Hi zit je 'standaard' op mobiel internet, tenzij je in de voorkeuren op je iphone een fake username en wachtwoord invult. Controleer of het werkt door een internetpagina te openen. Als het 'goed' is krijg je dan een foutmelding.

maar ik zou gewoon lekker dat tientje per maand betalen. Moet je eens kijken hoe vaak je het dan gebruikt.

heel vaak :) heb het ook op mijn gprs toestel, heel handig om effe mail te checken of om wat op te zoeken.

jailbreaken en dan met bossprefs kan je het allemaal uitzetten. gewoon te installeren via cydia/icy

echt NU uitzetten. Ik heb sinds mijn update naar 3.0 onvrijwillig een rekening gekregen [b:dd62aa618d]voor een duizend euro[/b:dd62aa618d] (no joke!) en ben fors aan het denken welke lichaamsdeel ik kan verkopen op de zwarte markt om dat te dekken.

Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat de iPhone zijn “push notification” service wilt pollen (het is dus geen push) en daarom houdt ie een GPRS verbinding actief. Ik heb dus bij een download van 60 mb per maand bijna 24/7 GRPS aan staan (zo scheen het na een leuk gesprek met mijn op) en GPRS wordt per kwartier gefactureerd (wat op zich niet zo erg is tenzij jouw telefoon vanzelf de hele dag online zit).

Het is eigenlijk een grote waarschuwing voor iedereen met een niet-officiele iPhone die gaat updaten naar 3.0.

Shitshitshit. Echt uitzetten. Ben wel benieuwd waar dit mee te maken heeft (de nieuwe werking van de GPRS in 3.0 wordt nergens verklaard natuurlijk want wie verklaart nog dingen tegenwoordig :cry: ).

een internet telefoon nemen zonder databundel van €10 p/m is natuurlijk ook niet echt slim

[quote:8e68dd7dd0]natuurlijk ook niet echt slim[/quote:8e68dd7dd0] True

voor 3.01 kun je sbsettings downloaden in cydia na de jailbreak, die zet het wel uit. Fake apn lukte voor mij ook niet.

Het is natuurlijk niet erg redelijk als je onverwacht een rekening krijgt van 1000 euro voor iets wat ook (door hetzelfde bedrijf) voor 10 euro aangeboden wordt. Ook niet als het in het contract staat en je eigen schuld is. Probeer eens contact op te nemen met je telefoonmaatschappij, er kan echt wel een flink stuk van die rekening af. Blijf netjes aan de telefoon maar laat je niet afschepen.

En voor de volgende maand, neem gewoon dat abonnement van 10 euro voor onbeperkt internet, scheelt je een hoop zorgen. Als je dat niet wil, laat je aanbieder dan je toegang tot mobiel internet afsluiten, dat kan ook. Dat willen ze niet graag (ze sturen liever een rekening van 1000 euro) maar ze kunnen het wel.

Succes!