GPRS verbinding via Nokia 6230 vanaf Macbook

Ik heb een Nokia 6230 en Macbook. Ik probeer via mijn Nokia via en GPRS verbinding te internetten en mail op te halen. De GPRS verbinding op zich functioneert normaal (ik haal vaak de verkeersinfo op voor mijn Tomtom via GPRS en ook kan ik gewoon wappen). Het Bluetooth verhaal is ook oke. De Macbook ziet mijn telefoon en een koppeling is gemaakt. Wanneer ik verbinding ga zoeken met internet vanuit het programma 'internetverbinding' begint dat ook. Hij zoekt verbinding met ppp. Maar op het moment dat er identicficatie plaatsvindt, stopt hij ermee. Kan iemand mij de instellingen geven die wel functioneren. Moet ik persoonlijke instellingen gebruiken? Op dit moment gebruik ik telefoonnummer: *99# (*99***1# heb ik ook al geprobeerd), accountnaam: vodafone, wachtwoord: vodafone. IPv6 is uitgeschakeld, PPP-echopakketten zijn uitgeschakeld, Modem: Nokia Infrared (maar ik heb alle modemscripts van http://www.taniwha.org.uk/ al geprobeerd, zonder resultaat). Ik doe vast iets fout of zie iets over het hoofd maar kan niet ontdekken wat. Iemand wel????