GPRS via NOKIA 6310i in combi met mijn powerbook

Beste Macosxers,

Zoals gewoonlijk natuurlijk eerst zoekfunctie gebruikt en deze linkg gevonden: http://www.xs4all.nl/~macpower/machelp/gprs.html Prima link, alleen kom ik er toch nog niet helemaal uit. Ik heb een Vodafone abonnement en een nokia 6310i.
Ik heb ook al wat modem scripts gedownload (die overigens op bovenstaande link niet meer werken, maar na wat googelen kom je ze wel weer tegen … ze stonden ook al in een draadje op macosx) Wie heeft een Nokia 6310i en een GPRS verbinding werkend en wie kan mij dus adviseren? Verbinding wordt via bluetooth steeds verbroken en zegt dan geen draaggolf te hebben?

Alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb ook een PB 15-inch echter alu met panther en gebruik momenteel een Sony-Ericsson T630 en P900. Dat werkt goed met Vodafone. Nou heb ik op mijn werk ook een Nokia 6310i liggen dus ik wil wel kijken voor je of ik die aan de praat krijg maar dat kan ik pas op maandag bekijken. Gebruik je wel als inbelnummer *99***1#

Ik hoor het wel, figini.

Op de nokia site kun je onderaan kiezen voor de instellingen configurator, dan sms'en zij je de instellingen. http://www.nokia.nl/NL/home/index.html

Edit: Sorry, de 6310 staat niet in hun rijtje.

[quote:a13f37a050="figini"]Ik heb ook een PB 15-inch echter alu met panther en gebruik momenteel een Sony-Ericsson T630 en P900. Dat werkt goed met Vodafone. Nou heb ik op mijn werk ook een Nokia 6310i liggen dus ik wil wel kijken voor je of ik die aan de praat krijg maar dat kan ik pas op maandag bekijken. Gebruik je wel als inbelnummer *99***1#

Ik hoor het wel, figini.[/quote:a13f37a050]

Thanx mate! Het lag aan het inbelnummer … ik heb Vodafone gebeld (3x) en die zeiden dat ik daar life.vodafone.com moest invoeren … niemand had het over 99**1# maar goed nu doet hij het dus …
Goed forum ditte :wink: Mij is blij!!

Dat is snel opgelost dan, veel plezier met je PB en 6310i

Als je geen GPRS hebt, maar alleen bluetooth! Lukt dit wel icm een powerbook? Weet iemand hiervoor een oplossing?

Ja dat werkt ook, gewoon het inbelnummer invullen en dat heb je een GSM verbinding over bluetooth.

Sorry, maar ik denk dat mijn vraag anders moet stellen! Wat is de reden dat de verbinding vaak uitvalt? Ik krijg wel verbinding maar binnen enkele minuten valt ie weg?

Dan neem ik aan dat je bluetooth verbinding met je telefoon eruit valt. Het kan zijn dat je airport op je powerbook aanstaat en wellicht bluetooth stoort. Maak dan een locatie aan met uitsluitend bluetooth en zet airport uit.

figini

Er is een bekend probleem met de 6310i bluetooth software Ik weet niet uit mijn hoofd om welke firmware het gaat (ff. googlen) .. maar het is een bekend probleem Een nokia service center kan de nieuwe firmware in je toestel zetten; kan zijn dat je daar een dagje je toestel voor moet missen