GPS problemen met iOS 8.4 en iPhone 6 plus bekend

Ok maar even plaatsen onder de ‘software’ topic van iPhone/iOS: De lijst bij het topic bij Apple support wordt al langer: er is een probleem met iOS 8.4 en apps die GPS gebruiken zoals TomTom, Navigon, Sygic etc met name voor iPhone 6 plus gebruikers. En ik spreek uit ervaring helaas… Ook op mijn iPhone vanaf vandaag nauwlijks een GPS fix en constant verlies van signaal in TomTom en Sygic! Onbruikbaar nu.

https://discussions.apple.com/thread/7103762?start=15&tstart=0

Niet fijn dus…

Hoho, één topic voldoet wel: http://www.onemorething.nl/community/topic/ios-8-4-gps-en-iphone-6-plus/

Als informatie centraal blijft is het ook voor anderen terug te vinden namelijk.

Heb nergens iets van gemerkt vandaag. Veel GPS gebruikt (ongeveer 300km met de auto verdeeld over 4 ritten) bij Navigon, veel GPS bij Apple Maps, 9292 en nog een aantal apps in mindere mate. Nergens vertraging of verlies van signaal. iPhone 5s is wat ik gebruik.

Myquandro: het is een iPhone 6, en met name het Plus model. Je zegt dat je een 5S hebt, vandaar dat jij niets merkt.
Sunkeeper: ja, ik wist niet waar dit nou het best tot zijn recht zou komen: het is en een iOS probleem en een hardware probleem, namelijk de iPhone 6 plus…

Wat helpt, bij mij werkte dat ook, is het volgende: zet bij Privacy de Locatievoorzieningen uit. Zet nu je iPhone helemaal uit. Start de iPhone op en zet Locatievoorzieningen weer aan. Start nu eerst Apple’s kaarten en laat die een eenvoudige route starten. Zet nu ook, terwijl kaarten dus nog op de achtergrond werkt, je navigatie zoals TomTom aan. Dit blijkt de GPS klok weer goed te synchroniseren. Bij mij werkt het weer allemaal goed gelukkig - althans, voor nu dan - fingers crossed

Zou dit te maken kunnen hebben met de schrikkelseconde die in de nacht van dinsdag op woensdag inging. GPS systemen zijn afhankelijk van hele precieze tijdsmetingen om de positie te bepalen en misschien dat die seconde alle problemen bij de 6 en 6-plus modellen veroorzaakt. Waarom dat dan niet ook bij de oudere modellen gebeurt is mij onduidelijk.

Na update iOS 8.4 kan ik mijn muziek niet meer openen.

Hey Macteach t lijkt erop dat locatievoorzieningen uit etcetc werkt! Thanks.