Graag advies aankoop extra monitor

Momenteel heb ik hier een ACD 20" aan mijn G5 hangen, nu heeft mijn videokaart (GeForce 6600) een poort over en overweeg ik er een extra monitor aan te hangen. Deze ga ik alleen gebruiken voor mijn paletjes, ichat en mail window.

Wat zijn jullie ervaringen en welke kunnen jullie aanraden?

Prijs, rond de 200 - 250 - 300?
Het liefst een redelijke resolutie, 1280x960 oid?.
Grootte, minimaal 17"?

Het zou ook fijn zijn als deze direct op de 6600 aan te sluiten is.

Alvast bedankt!

Wat zijn jullie allemaal onzekere mensen op dit forum vooral die vele vragen over wat men moet kopen. Ik wist het wel, kijk met je ogen, wat je portmenee kan betalen.

Heeft niets met onzekerheid te maken. Een gebruikersforum, wat macosx ook is, is om ervaringen te delen. Dat geeft de mogelijkheid om van de ervaringen van anderen te leren en sommige fouten niet te maken. Zo kun je een miskoop voorkomen.

Hier een 23" ACD met een Acer 17" AL1715 1280 x 1024 (209,- euro) voor m'n tools, gekoppeld aan een G5. Werkt perfect

als je hem echt alleen maar voor die doeleinden gebruikt kan je inderdaad best een acertje nemen.. puur omdat ze goedkoop zijn.

Maar als je er ook maar “iets” met kleuren op gaat doen zou ik absoluut geen acer nemen. Die kleuren van die hokken zijn echt zo bar en bar slecht!

Ik zou willen zeggen… neem een eizo, maarjah die zijn te duur, dus als ik jou was zou ik 'n goedkope samsung of 'n lg of iets in die richting kopen.

Iemand ervaringen met de LG L194WT 19" TFT widescreen? Ik kan vinden dat deze een DVI-D aansluiting heeft, is dat hetzelfde als de ACD?

Ik heb net de Samsung 205BW Widescreen gekocht voor 329 bij de Mediamarkt. Deze is beter dan de LG 20" voor zelfde prijs. Heb hem naast elkaar vergeleken.

De 19" vind ik net zonde van je geld omdat de resolutie 1440x900 is uit mn hoofd. Dan zou ik iets meer neerleggen voor een 1680x1050 scherm.

Daar krijg je zeker geen spijt van. Die paar euro’s voor zoveel extra ruimte en al die jaren die je hem gaat gebruiken. Tenminste dat is mijn advies.

Dat scheelt 100 euro met de LG, die is 229 euro... Iets interessanter en om op te werken gebruik ik de ACD.

Dan is de LG een goede keus.

Ik persoonlijk zou vooral ook kijken of het tweede scherm past bij het acd. Je wil tenslotte geen lelijk zwart plastic scherm naast je acd. Omdat je verder je tweede scherm alleen gebruikt voor de palletjes kan je in de door jou gegeven prijsklasse een boel vinden. Ik zou eens langsgaan bij de mediamarkt die hebben over het algemeen de meeste modellen op een rij staan.