Ik twijfel welke iPod ik zal aanschaffen....30 of 80 Gb.
Ik wil graag het volgende ermee doen:
Muziek erop zetten (5 Gb lijkt mij toch al heel veel, hoeveel cd's is dat ongeveer?)
Mijn vakantiefoto's erop zetten. Meestal heb ik tussen de 3 en 5 Gb aan foto's. (Werkt dit goed om de iPod als imagetank te gebruiken (ik weet dat je een fotoreader oid hiervoor nodig hebt)? Ik heb een Canon Eos 350D, er wil graag later mijn foto's weer thuis op de computer zetten) Ik hoor graag ervaringen.
Verder weet ik niet hoe groot videobestanden zijn (ongeveer 4Gb), en of ik dit veel zal gebruiken.
Zou het jammer vinden om veel geld uit te geven voor extra geheugen en het vervolgems niet te gebruiken. Anderzijds het is ook jammer om te merken dat ik geheugen te kort kom.
Dus daarom; Graag jullie advies!!!
1. 5 GB muziek is ongeveer 70 tot mp3 gecomprimeerde cd's.
2. Als imagetank gebruiken kan, maar vergt erg veel van de batterij. Is alleen handig als je regelmatig in de buurt van een stopcontact bent.
3. De grootte van videobestanden hangt van veel factoren af. Filmpjes op iPod-kwaliteit nemen ongeveer 5 MB per minuut in beslag. Een speelfilm is dus al snel een halve GB.
Neem bij je besluit ook de extra batterijcapaciteit van de 80 GB iPod in overweging!
Ik wil de Ipod als imagetank vooral op vakantie gebruiken. Wij hebben in de hotels wel de beschikking over stroom.
Is het wel mogelijk om je Ipod op te laden en tegelijker tijd foto’s over te zetten?, of gaat dit via dezelfde aansluiting?
Dat overzetten gaat via een Camera Connector die je bij de Apple Store of resellers kunt kopen. Ik meen dat-ie zo'n 29 euro kost. Werkt uitstekend, ik heb er zelf ook een, maar hij trekt wel een zware wissel op de batterij, da's waar. En hij neemt inderdaad de poort onder op de iPod in beslag, zodat je niet tegelijk kunt opladen en uploaden :roll:
Overigens heb ik zelf een 30 GB iPod (5e generatie). Destijds dacht ik ook, waarvoor zou ik meer nemen? Maar nu, met diverse video-podcasts en gedownloade filmpjes en clips erbij, zit ik al op 25 MB vol. De grenzen komen in zicht…
Succes met kiezen!
Edit: Ok, ok… 25 [b:d1eb2d9dd8]G[/b:d1eb2d9dd8]B it is. :oops:
Dat is i.d.d dezelfde aansluiting (bij mij althans).
Ik heb echter nog nooit last gehad van een leeggelopen accu hoor.
Afgelopen zomer heb ik véél foto’s (en films) overgezet op de iPod.
En nooit is de batterij zelfs maar ‘in het rood’ gekomen.
Ik heb een iPhoto 60 Gb b.t.w.
Gewoon zorgen dat je iPod altijd goed geladen is, dan mag het geen probleem zijn.
Ik heb trouwens mijn 60 Gb al bijna vol met alleen muziek, dus moet voor deze zomer ruimte gaan maken…
[quote:d64d0bbdc6="Uzbad"]
Overigens heb ik zelf een 30 GB iPod (5e generatie).... zit ik al op 25 MB vol. De grenzen komen in zicht...
[/quote:d64d0bbdc6]
[quote:bb1f864d7c="sypie"][quote:bb1f864d7c="Uzbad"]
Overigens heb ik zelf een 30 GB iPod (5e generatie).... zit ik al op 25 MB vol. De grenzen komen in zicht...
[/quote:bb1f864d7c]
Ik heb zelf een iPod 30 GB. Die bevalt echt prima! Ik had persoonlijk geen 80 GB gedaan, omdat:
Veel meer geld
Veel dikker
Iets teveel schijfruimte dan nodig (dit geld voor mij)
tip:
als je veel films erop wilt, zit ie gauw vol, koop dan een 80 gb, als je dat belangrijk vindt. Als je een AV Connection Kit gaat kopen oid, is het als het ware je draagbare viideotheek…
Als je over een bepaalde aandoening beschikt, zodat je nooit iets weg kan gooien, doe dan een 80 Gig iPod. Dan hoef je tenminste niets weg te gooien (althans de eerste dag nog niet)
Ik denk dat het dan de 30 Gb wordt. Omdat we meestal over stroom beschikken heb ik waarschijnlijk geen grotere accu nodig. En dan blijft er nog geld over voor accesiores :wink:
Ook heb ik geen last van een aandoening dat ik nooit iets weg kan gooien.
Klopt het dat een hele film dan maar een halve Gb is??
Dan kan ik nog ongeveer 30-40 films kwijt? Dat lijkt me meer dan genoeg.
[quote:5d35df704e="lisan"]Klopt het dat een hele film dan maar een halve Gb is??[/quote:5d35df704e]
G[b:5d35df704e]B[/b:5d35df704e] dan, hè? En dat is op iPod-kwaliteit.