Grafische kaart powermac g5

Goedeavond iedereen,
De grafische kaart van mijn powermac g5 is kapot, als ik vensters versleep dan haperen deze .
Wete jullie een goedkope vervanger ?

Groeten,
Dries

Hoe weet je dan dat de kaart stuk is? Dat haperen kan ook softwarematig zijn.

Heb je niet per ongeluk Quartz Extreme uitgeschakeld? Welke OS versie draai je?

Heb juist de software volledig terug geïnstalleerd en hij heeft et nog steeds, en osx panther

Kan aan van alles liggen. Als vensters toevallig niet snel slepen kan dat met 100 dingen te maken hebben...
Doe anders eerst eens een extended hardware test.

Nieuwe grafische kaart ga je niet vinden, 2e hands wel, en dan zo rond de 100 euro.

heb je ook last van artifacts ??

zoiets bijv. ? : http://www.onemorething.nl/uploads/community/0c8e32dd4f097d1758052acea16770993aef7427_0.jpg
of minder erg..

[quote=johnkeates url=http://www.onemorething.nl/community/topic/grafische-kaart-powermac-g5#post-2502782 time=1356030996]Kan aan van alles liggen. Als vensters toevallig niet snel slepen kan dat met 100 dingen te maken hebben...

Doe anders eerst eens een extended hardware test.

Nieuwe grafische kaart ga je niet vinden, 2e hands wel, en dan zo rond de 100 euro.[/quote]

Rond de €100,- ??

Wat dacht je hier van...

[img]/uploads/community/21bc0f21564c6bc61a7f6250895d2ad0402f8f59_0.png[/img]

Kijk wel even of je een agp of een express kaart nodig hebt. De laatst versies hebben express, dual core dus. De single/dual processor hebben AGP

hoe kan je zien welke je nodig hebt? ergens onder over mijn mac ?
@floor jaah , vooral met slepen en scrollen in vensters, zodra je iets sleept gebeurt et.

verdere vraag.....is het de investering nog wel waard?
Investeren in ruig verouderde zooi loont de moeite niet!
de waarde van een powermac G5 ligt momenteel in de behuizing!

het is ook een beetje de nostalgie, ik heb graag dat mijn computers volledig en perfect werken.
ik ga deze niet 24 op 24 gebruiken hoor :)

Ah Drixels nou begrijp ik het...maar niet iets om echt geld aan uit te geven, uiteindelijk is 10 euro al verloren geld....
Zo heb ik ook nog een TRS80, een Apple 2E, een MPF-1, een Mac+ etc en andere troep.....
Hoi hoi als ik heel veel moeite doe heb ik uiteindelijk heel veel verlies op ebay!'
(maar er wel vele jaren plezier van gehad)

G5 vind ik nog prima PC's !
erg stabiel, kan je nog prima mee werken lijkt me ! :p

Oudere Software draait toch prima ! :) :P

Je hebt wel een (heel goed) punt....
Sommige mensen kunnen niet stoppen met updaten, en willen steeds de laatste versie draaien, terwijl de vorige versie prima al aan hun behoeftes voldeed.
Ik had echter ooit (6 jaar geleden) zo'n G5DP en heb hem vergeleken met de eerste macmini,
en die (onderhand ouwe) mini liep toen al rondjes om die G5, en dat rechtvaardigt volgens mij elke niet -investering in G5-hardware.

het is ook het feit dat deze bij mijn grootouders staat, het hoeft dus niet het nieuwste van het nieuwste te zijn.
ligt het probleem dus aan de grafische kaart of scheelt er toch iets aan de instellingen ?

Maakt uiteindelijk niet uit, iedere uitgave aan deze ouwe bak is verloren geld..
en vergeet ook niet de stroomkosten!
Een jaar lang die G5 laten aanstaan (24/7) kost 40 x zoveel als mijn ouwe mini!
(op jaarbasis al plm 200 euro!)

NOP-somehow dubbel, maar niet te verwijderen!

Run [url=http://xbench.com/]dit test programma[/url] eens. De grafische kaart wordt uitvoerig getest alsmede de CPU en het RAM. Als je kaart kapot zou zijn merk je dat vast. Je hebt wel de laatst ge-patchte versie van Panther nodig (10.3.9).

Het programma heeft als 'base-line' de volgende Mac:
Model: PowerMac G5
Machine speed: 2.0 GHz G5 DP
Bus speed: 1 GHz
L2 cache: 512k @ 2GHz (times 2)

m.a.w: alleen deze Mac geeft een score van 100%. Is jou Mac een ouder model, dan is een lagere score dus te verwachten en anders is de score wellicht hoger. Het is dus een benchmark programma, maar ik denk dat als je kaart inderdaad stuk is dit programma rare resultaten laat zien of misschien zelfs crashed.

meestal heeft dat met Quartz Extreme te maken!

XD S18 Android 4.0.3 M3-L 1.0GHz Super Tablet PC

http://snipr.com/25xfh5h

Do you believe you just need pay $ 45 to get a very wonderful tablet pc ??If I were you,I would go check it out in person!!