grafische kaart

Ik sta op het punt om een Dual 2.5 te bestellen maar twijfel nog over de grafische kaart. De optie is nu tussen een radeon met of 128 of 256 mb. Ik vraag me af of die laatste optie nut heeft voor mij, ik game totaal niet en doe alleen grafisch werk en muziek. Dank voor de hulp!

Hou de centen maar op zak. Enkel voor een echte die hard gamer... en dan nog !

en hoe zit het dan met scrollen van zware photoshop bestanden?? Is daar geen voordeel te behalen met die snellere kaart!

En voor 3d werk..

hey

precies, hou je centen maar op zak.
64 MB s meer als genoeg voor Photoshop en muziek.

3d is een ander verhaal.

greetzz

Met grafisch werk zal de kaart eigenlijk alleen nodig zijn voor een snelle opbouw van het beeld (zoomen en weergave na filter bijvoorbeeld.) Ik heb zelf 32 mb en het komt maar een enkele keer voor dat ik vind dat het beeld te traag wordt opgebouwd.

Als je dus niet aan gamen doet en 3d werk doet dan raad ook ik je aan de centen op zak te houden en deze evt. te besteden aan RAM. Want dat vinden grafische programma’s en muziekprogs natuurlijk erg lekker.

dank voor de tips. Ik denk er nog even over na. Btw - was sowieso al van plan 2 GB ram te nemen :lol: Wacht alleen de WWDC nog af en dan bestellen maar :-)

en vergeet niet dat als je die snellere ATI pakt je apart van je agp slot ook nog een extra PCI slot kwijt bent