Grafische kaart

Is een update van een Geforce 4 MX 32Mb naar een Ati Radeon 9800Pro 256Mb zinvol. Gebruik het voor CS2 (Photoshop) geen games. In een PowerMac 867DP met 2Gb geheugen (is max) Wil de kaart zo goedkoop mogelijk aanschaffen natuurlijk.

Ik denk het zelf van niet. Photoshop CS2 doet nauwelijk wat met de grafische kaart. Wat wel een idee is, is om een aparte harde schijf te gebruiken als scratch schijf, dus niet de schijf waar OS X en Photoshop op staan, maar een andere.

Of voor €600 een G5 1,8GHz met 2Gb. www.tweedehandsmac.nl. CS2 draait daarop een stuk rapper en waarschijnlijk niet veel langzamer dan op een instap-Intel.

Heb ik gedaan 1e is opstart de 2e extra HD onder Voorkeuren > Insteekmodules&werkschijven dat is goed zo? Bij Geheugen & afbeeldingscache staat het geheugen op 85% en Cacheniveaus op 6, wat hoedt die cache in en is 6 de juiste instelling. Overigens schaf ik geen andere kaart aan niet zinvol. Bedankt voor de info heel goed!

Je moet er ook op letten dat je niet te veel Ram aan Photoshop toekent. Dat lijkt soms slim, maar kan in de praktijk vervelend uitpakken. Als je bijvoorbeeld te veel Ram naar Photoshop stuurt, kan bijvoorbeeld je scanner vastlopen omdat er geen Ram over is voor andere zaken.

Cacheniveau en history zijn ook 2 zaken die je performance erg kunnen beïnvloeden, Adobe heeft daar zelf al een heel stuk over geschreven:

http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=332270

Goede informatie op de adobe site Bedankt!