grafische studierichting

Ik zit nu in het 3de middelbaar , maar ik zou volgend jaar iets met kunst of grafisch werken of publiciteit willen doen. Ik zit in een BSO richting dus ik kan geen TSO of KSO doen. dus weet iemand waar ik terecht kan in de omgeving Antwerpen ??

:smiley:

VISO in mariakerke-gent in antwerpen, geen idee!

http://www.instituutsintmaria.be/ dit is mss iets .... weet iemand nog scholen ?

TSO ? KSO? Ik ken de SISA in antwerpen (ik weet niet of hij nog zo heet) maar is inieder geval een creatieve opleiding.

Tegenwoordig heet het De Eindhovense School, maar in de jaren zeventig heb ik er 9 jaar mogen vertoeven, toen hete het De Grafiche school Eindhoven.

M.a.w. alles voor het grafische drukwerk en communicatie-proces, eind januari is er ook een open dag als ik me niet vergis: http://www.gle.nl

OK, het is niet in de buurt van Antwerpen, maar m.b.t. grafische opleiding het meest zuidelijke in Nederland.

Succes :wink:

[quote:03d93a936a="Neo_Piko"]1,8 dual G5 / 128mb Vram / 1gig Ram - Cinema Display 20"[/quote:03d93a936a] amai, ge zit in het 3e jaar, en ge werkt op z'on machine. Maar ja, je kan er niet snel genoeg aan beginnen, i guess..

ikzelf zit in het Vti in brugge. Dat is wel TSO, multimediatechnieken doe ik daar :wink:

R

[quote:204dced18b="boesboes"]VISO in mariakerke-gent in antwerpen, geen idee![/quote:204dced18b]

Zit jij ook daar, of heb je er gezeten ?

[quote:2e489f0ecb="macroni"][quote:2e489f0ecb="Neo_Piko"]1,8 dual G5 / 128mb Vram / 1gig Ram - Cinema Display 20"[/quote:2e489f0ecb] amai, ge zit in het 3e jaar, en ge werkt op z'on machine. Maar ja, je kan er niet snel genoeg aan beginnen, i guess.. [/quote:2e489f0ecb]

hee, eindelijks eens wat belgische woorden :wink:

mjah het is een zware machine :P maar nu weet ik nog steeds weinig voor school :innocent:

Ben in 1984 afgestudeerd als graficus bij de SISA (Cadixstraat) goede opleiding en wel praktijk. Ben ook 1 dag naar de Londenstraat geweest maar dat was niets 10 uur Nederlands, 10 uur Wiskunde enz...

[quote:0b3fe2ec59="konijn"][quote:0b3fe2ec59="boesboes"]VISO in mariakerke-gent in antwerpen, geen idee![/quote:0b3fe2ec59]

Zit jij ook daar, of heb je er gezeten ?[/quote:0b3fe2ec59]

zat er tijdje terug. Jij ook?

[quote:3ff83d6198="boesboes"]zat er tijdje terug. Jij ook?[/quote:3ff83d6198]

Ja, 2 jaar heb ik er gezeten.
Nu zit ik op Artevelde Hogeschool.

[quote:87de5ca01a="Neo_Piko"]mjah het is een zware machine :P maar nu weet ik nog steeds weinig voor school :innocent:[/quote:87de5ca01a]

Neem eens contact op met de genoemde instituten. zoals het voornoemd Grafisch Lyceum in Eindhoven, of de school waar ik onderwijs genoten heb; het Grafisch Lyceum in Utrecht (www.glu.nl). Stuur een mailtje, bel eens. Ik ga er vanuit dat een van deze scholen vast wel een decaan of andersoortig persoon hebben die je kunnen verwijzen naar een school in jouw buurt, of anders wel connecties hebben daar makkelijker achter te komen dan jijzelf mocht verdere nuttige reacties hier uitblijven.