ik zoek een domein, gratis om een proefversie van een iWeb-site op te draaien, zodat ik die aan mijn klant kan laten zien tot het daadwerkelijke product klaar is.
Dus iets als MobileMe, maar dan gratis. Het maakt niet uit als de url daarna 3 kantjes beslaat
Als de URL je niet uitmaakt, gebruik de gratis homepage ruimte die je bij bijna elk internet abonnement krijgt. Of kijk eens naar [url=http://www.000webhost.com/107571.html]000webhost.com[/url].
Je moet in iWeb kiezen voor ‘publiceer in een map’. En je kiest dan de Public folder van Dropbox. Daar staat dan je site.
Ga dan naar dropbox.com kom en klik op het vinkje bij index.html en dan ‘copy public link’. Dat is de pagina waar je je site kan bekijken! Die URL kan je dan doorlinken naar een .tk domein ofzo.
maak van je eigen computer gewoon een server[/quote:20c4bacc59]
Ja handig. Dan moet je ook je firewall openzetten… En je moet je PC dag en nacht aan laten staan … Waarom niet gewoon of host kopen (rond 30 euro per jaar al, antagonist.nl) of een gratis hostje gebruiken.
maak van je eigen computer gewoon een server[/quote:4db1950d57]
Dan moet je computer wel altijd aanstaan en verbonden zijn met internet. Via dropbox, zoals BloomPod zegt hoeft dit niet.
Wel om eenmalig een proefversie aan een klant te moeten laten zien... Waarom niet gratis als het gewoon met dropbox kan en de domeinnaam toch niet uitmaakt?
Misschien als je dit vaker gaat doen dat je gewoon een domein aanvraagt (jounaam.nl) en dat je daarachter steeds je sites plaatst (jounaam.nl/site001).
btw. Wat is de snelheid van dropbox, is het zo snel dat je gewoon een filmpje kan bekijken?
[quote:7dd9de150a="jgmkoster"]instellingen->delen-> webserver aanklikken
maak van je eigen computer gewoon een server[/quote:7dd9de150a]
over de webserver gesproken... Hoeveel kost een computer per jaar onuitgeschakeld (elektriciteitsfactuur). Ik spreek dan over een Mac mini... 8)
Een 'klant' zou het wel professioneel vinden, denk ik, als het op 'jouw' eigen server staat. Dus iets als www.jouwnaam.nl/site/. Al helemaal als hij/zij gaat betalen voor het eindproduct...
[quote:42f4178d7a="ctxppc"][quote:42f4178d7a="jgmkoster"]instellingen->delen-> webserver aanklikken
maak van je eigen computer gewoon een server[/quote:42f4178d7a]
over de webserver gesproken... Hoeveel kost een computer per jaar onuitgeschakeld (elektriciteitsfactuur). Ik spreek dan over een Mac mini... 8)[/quote:42f4178d7a]
Meer dan webhosting i.i.g.
Ik betaal al jaren 16,95 per jaar voor hosting en domeinnaam.
Allen hosting is minder dan 10 euro.
Ik post in dit topic mijn vraag omdat er naar mijn inziens al genoeg topics hierover zijn dat ik er geen nieuw hoef aan te maken...
Mijn vraag is dan ook of er iemand ervaring heeft met [url=http://www.freehostingcloud.com/]deze[/url] gratis webhost dienst? Ik heb veel gezocht en rondgekeken en deze leek mij het beste... Ik kan hier toch mijn eigen (iWeb)site op hosten?
Volgens [url=http://www.free-webhosts.com/reviews/FreeHostingCloud.php]deze site[/url] zijn er nog geen reviews. Bestaan ze misschien nog niet zo lang?
Inderdaad gewoon proberen. Het kost niets....