Gratis spreadsheet progje?

Weet iemand nog een gratis simpel spreadsheet progje die zo min mogelijk kan. Alleen apparte tabbladen kunnen maken is zat.

Nog beter zou zijn een programmatje die mijn collectie tv series in een mooie database zet. maar die zoektocht heb ik al een beetje opgegeven.

Ik ben dit weekend eens met Works aan de slag gegaan, maar ik vind het niks. Dus als iemand nog iets weet, Graag.

Ik ken alleen [url=http://porting.openoffice.org/mac/ooo-osx_downloads.html]OpenOffice[/url]. Je moet dan alleen wel x11 gebruiken.

Oh en deze gevonden op versiontracker.com: BC Spreadsheet
Succes

He das vlot! Dat open office is mij te groot (en het ziet er zo windows 98 uit :( ) Maar ik ga dat BC spreadsheet eens testen. Bedankt.

Waarom vond je Appleworks niets? Heb net ook even die BC geprobeerd, ben bang dat je dat ook niets vindt...

Ik vind hem heel mooi :D , maar helaas geen tabbladen.:cry: Ik heb er nog 1 gevonden : Mesa heet dat, met tab's, maar de demo gaat niet verder dan 20 cellen. Ik heb het een beetje gehad om voor ieder kut progje of plugin te dokken. Ik blijf aan de gang.

Van works vind ik het jammer dat er zo’n wizzard in zit.
Waarom geen losstaande progjes in plaats van die elendige “wat wilt u vandaag maken interface” Die tijd hebben we toch wel gehad.

Dat kan je wel oplossen door bijvoorbeeld een spreadsheet document te openen ipv het programma. Jammer genoeg werkt Appleworks SS niet zo lekker als excel. Je kan er echter wel heel veel mee.

Ik weet niet of je wat van programmeren weet, maar je kan ook kijken of je niet zelf wat kan knutselen met RealBASIC.
Hiermee kan je niet alleen een spreadsheet programma maken maar ook een database.

Van programeren heb ik totaal geen verstand dus das ook geen optie. Ik denk dat ik m'n baas eens lief ga aankijken voor office want om het zelf te kopen vind ik het te duur.

@Kraid: Als je weet wat je precies wilt, wil ik het wel voor je in Works zetten, ben redelijk handig met het opzetten van databases, dus......

[quote:16b66c28fe="Kraid"] Van works vind ik het jammer dat er zo'n wizzard in zit. Waarom geen losstaande progjes in plaats van die elendige "wat wilt u vandaag maken interface" Die tijd hebben we toch wel gehad.[/quote:16b66c28fe]

Als ik het goed begrijp bedoel je de ‘beginpunten’. Die kun je in de voorkeuren uitschakelen door ‘toon bij het opstarten’ op ‘niets’ te zetten. Als je dan daaronder bij ⌘-N het spreadsheet invult, dan kun je snel aan de slag.

Bedankt voor je gulle aanbod Truus maar het is niet echt moeilijk werk. Maar wel heel veel. het gaat om een stuk of 30 episodeguides met gem zo'n 100 afleveringen per serie. en dan namen, nummers, welke cd en of ik hem al in de collectie heb invoeren. Ik heb nu 10 tekstbestandjes en een hoop kladjes, dus daar ben ik voorlopig wel even zoet mee.

Vanavond komt er een maat langs die Office voor me meeneemt.
Dat ben ik gewend. Als switcher is de stap van Office naar Works te groot, voor mij dan.

Graag gedaan. :D Ik wens je heel veel succes ermee.