Green screen in Shake

Gegroet, Ik heb voor een project een MacBook meegekregen met allerlei filmsoftware op. En ik moet dus een greenscreentje doen. Van alle programma's die erop staan, lijkt dit mij het gemakkelijkste. Wie heeft hier ervaring mee? Mvg,

Topic verplaatst naar Videobewerking.

Dit is van de site van apple, ze laten vlug zien hoe je een key moet toepassen, hopelijk heb je er wat aan. [url]http://www.apple.com/shake/quicktours/?nab2005_quicktours/shake_2_rototrac[/url]

bij mij verschijnt er dan een vraagteken in het QuickTime logo... Ik weet niet of ik de enige ben met dat probleem... Mvg,

Dat vraagteken is intussen opgelost, maar ik sta nog nergens. Daar wordt zelfs het woordje 'key' niet in vermeld denk ik. Maar is er niemand ooit in geslaagd om een chroma key te genereren met welke software dan ook... Mvg,

wordt dit je eerste chromakey? Dan zou ik Shake maar weer quiten... wellicht gaat het handiger voor jouw doeleinden met Final Cut Pro (key te vinden onder Effects - video filters - keying ). Wat je zoekt in Shake is 'Keylight', btw.

8)

Zat chroma keys gedaan. Mijn beste resultaten waren overigens in Adobe After Effects. Maar FCP kan het ook prima. Shake is overdone om daar direct mee te beginnen

Google around. KenStone heeft volgens mij ook een tutorial.

Mmm, mooi zo. En het is inderdaad mijn eerste Chroma key. Op de MacBook staat slecht een engelstalige versie van FinalCut Pro en al die termen enzo... Ziet iemand het zitten om het stapsgewijs te overlopen? Mvg,

[quote:1e8c9739f5="KingAchille"]Op de MacBook staat slecht een engelstalige versie van FinalCut Pro[/quote:1e8c9739f5] No worries... Ken Stone spreekt ook Engels. :wink:

-> http://www.kenstone.net/fcp_homepage/chroma_key_fcp_hd_monahan.html

mm, die pagina is me al eens eerder aangeraden... Maar bestaat er geen simpelere manier? :D of moet je gewoon die ganse tekst lezen? Mvg,

"Chroma Keying in Final Cut Pro HD", "Start with the best possible source material" en "Capturing and Editing Considerations" kun je overslaan. Voor de rest: lezen en tegelijkertijd pielen.