groen artifact

Heeft iemand een idee waar groene "onregelmatigheden" vaak aan de rechter rand van bv. een bewegende tekst of een bewegend object (foto of een lijn uit photoshop), in FCP vandaan komen?. Nadat er gerenderd is worden ze zichtbaar.

Wat belangrijk is om te weten, is hoe heb je de bestanden opgeslagen in photoshop en hoe verwerk je ze in fcp. Pas dan zou ik een antwoord kunnen geven.

Jpg bestanden / psd bestanden en wordt als laag verwerkt met transparante achtergrond

Omdat video meestal wordt afgespeeld op een PAL televisie, wordt je gerenderde bestand een interlaced filmpje (even en oneven beeldlijnen worden afwisselend geprojecteerd). Misschien dat FCP je beelden zo rendert, dat hier op wordt geanticipeerd. Op een niet interlaced computerscherm ziet dat er misschien brak uit, maar uiteindelijk op de TV niet. Het is een gok van mij, maar bij DVD-weergave op je computerscherm zie je dit ook vaak.

Helaas zie het wel terug op TV. Het vreemde is ook dat het zich voordoet op de meest rechte deel van het beeld/ tekst. Dwz als bv een tekstregel waar het zich voordoet, wordt ingekort zal het zich verplaatsen naar een andere regel die dan op dat moment het langste is! Als je dan een klein beeld elementje uiterst rechts toevoegd zal het zich daar openbaren. Dit is dan te ondervangen door in FCP een stukje te croppen, maar dat is niet altijd mogelijk. Ook lijkt het zich eerder voor te doen als gebruik wordt gemaakt van een dropshadow of border filter . Misschien gewoon een onaardige bug in FCP?

Kloppen de ratio's wel. Heb je niet een overlap tussen photoshop en canvas size. Probeer eens de photosjop doc zo groot te maken dat het altijd groter is dan je canvas. Misschien dat je het probleem zo niet hebt. Ik heb iets vergelijkbaars een keer gehad maar dat heb ik toen zo opgelost. Nooit echt verder gezocht wat het was maar toen ik dit deed was het weg.