Groot IP probleem!

Ik heb adsl lite van xs4all. Ik heb een ip-adres. Ik heb een gekraakte alcatel speed touch home ethernet modem. Ik gebruik dhcp om verbindingen te maken (zie hieronder).

MAAR, het lukt me niet om te sharen met anderen, omdat in netwerk niet mijn ip-adres staat maar 10.0.0.11. Hoe zorg ik ervoor dat daar mijn echte ip-adres komt te staan. ‘Manually’ heb ik al geprobeerd, ‘dhcp with manual ip address’ heb ik al geprobeerd. Niks lukt.

Ik heb het idee dat ik iets in mn modem moet veranderen. WIE WEET WAT?? Want ik word hier erg moe van.

[img:4c5af7cf45]http://www.xs4all.nl/~lucasrag/vanalles/dhcp.jpg[/img:4c5af7cf45]

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld... Wil je sharen met andere mensen op het internet of oop je eigen LAN. Het laatste moet geen probleem zijn. Bij het eerste moet je idd een poort op de modem open zetten (op eigen risico). Hier nog ff kort de procedure: [size=9:e5dcd54b69]-via telnet in de terminal.app naar je modem te gaan: [code:1:e5dcd54b69]telnet 10.0.0.138[/code:1:e5dcd54b69] (vul het ipadres in van je modem, meestal 10.0.0.138) en in te loggen. -typ nat in (als je help intypt, zie je alle commando's) -typ create en vul de vragen in (protocol = waarschijnlijk tcp) -het zou moeten werken.

dit gaatje in de nat weer weghalen doe je door het commando delete in te toetsen en de vragen te beantwoorden[/size:e5dcd54b69]

hi, ik zit ook bij xs4all met tweaked alcatel

't is iets ingewikkelder, je moet idd NAT-protocollen
maken als je wil sharen over internet, maar je krijgt geen
vragen-lijst in de terminal, je moet zelf de commands intypen!

je moet je machine ook een vast ipnummer geven.

ik heb wel een rtf-bestandje voor je waarin staat wat je moet doen.

laa maar ff weten, stuur ik m op…

Bij mij vraagt ie toch echt om informatie. Of je moet er een taalkundige kwestie van maken en zeggen dat er geen vraagteken staat ;) typ in: nat en dan create

protocol =
vul hier bv tcp in en druk op return. enz

Bijvoorbeeld:

[code:1:86df4aefca]
=>nat
[nat]=>create
protocol = tcp
inside_addr = 10.0.0.200
[inside_port] = 80
outside_addr = 213.84.157.218
[outside_port] = 80
[/code:1:86df4aefca]

ja....you're right....laten we er geen taalkunde bijhalen :wink:

ik begreep m verkeerd…

komt omdat ik gewoon copy/paste doe (uit dat rtf bestandje :slight_smile: )
als ik die NATs aanmaak…

[code:1:3ec8223be8]>nat
nat>flush
nat>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.1:80 outside_addr=0.0.0.0:80
nat>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.1:21 outside_addr=0.0.0.0:21
nat>save
nat>exit
>[/code:1:3ec8223be8]

je doet t toch anders dan ik, zie ik…mmmm…doe ik iets fout?