Groot scherm aansluiten op portable

Misschien een domme vraag, maar kan iemand me vertellen of ik een groter scherm kan aansluiten op een iBook G4? :?

Ja. Normaalgesproken wordt hierop alleen het gescherm "gespiegeld" weergegeven (dus exact hetzelfde als op je iBook), maar er is software die je een "echt" extra scherm laat gebruiken. Google even op "screen spanning doctor".

Meteen een inhaker. Tot welk scherm kan een Powerbook of iBook hebben. De 30' kan je wel vergeten. Maar wat haalt een portable maximaal 20"?

Apple's 'consumer' modellen (iMac / eMac / iBook) kunnen op een aangekoppeld groot scherm alleen het scherm van de iMac / eMac / iBook 'mirror-en', oftewel : exact hetzelfde copieren.

De PowerMac en PowerBooks kunnen een aangekoppeld scherm evt. ook als ‘tweede (geschakelde) beeldscherm’ gebruiken
(zoals dat in het beige-verleden onder het classic MacOS gebruikelijk was…)

Het formaat van het 2e beeldscherm dat een Mac kan aansturen is afhankelijk van de grafische kaart (van de betreffende Mac), kijk voor meer info daarover in Apple’s Developer Notes :
http://devworld.apple.com/documentation/Hardware/AppleHardware-date.html#//apple_ref/doc/uid/TP30000468-TP30000519

Succes !!
Toon.B

De eerste generatie Titanium powerbook waar ik mee werk, kan bijvoorbeeld een 20' 1280 x 1024 scherm 'erbij' doen op 'duizenden kleuren'. Dat is niet slecht, als je bedenkt dat er maar 8 MB aan videogeheugen in deze 3 jaar oude laptop zit (toen de 'heftigste configuratie').

Hoewel het extra beeld een zegen is bij gebruik van programma’s als Flash MX, Illustrator etc. geeft het gebrek aan videogeheugen problemen bij heftige 3D-programma’s en games of als je met twee schermen aan ook nog wil iChatten met video-conferencing.

Maar eigenlijk is een laptop daar ook niet voor bedoeld natuurlijk (2e scherm erbij bedoel ik).

Op je iBook kun je, na de "hack" te hebben uitgevoerd, in principe elke willekeurige VGA monitor gebruiken. Het gaat niet zo zeer om het aantal inches, maar om het aantal beeldpunten. Echter, je kunt er van uit gaan daat je met de 32 MB videogeheugen heel behoorlijk de meeste grotere monitoren aan kunt sturen.

Let wel: je kunt dus géén DVI of ADC monitoren aansturen, zoals de huidige TFT’s van Apple, maar alleen VGA! Dit kan alleen met de PowerBooks met een DVI-connector.