grootte 17 of 20 inch scherm..

Hoi ik overweeg een nieuwe imac. Ik wil 2 programma's tegelijk draaien. Voorbeeld: Aan 1 kant van het scherm tv, andere kant safari. Of 1 kant word, andere kant excel.... Kan dit op de 17 inch wel qua grootte....

Thanks

Ik neem aan dat je het over de iMac G5 hebt? ... de 17" met een resolutie van 1440*900 zal prima voldoen. Wanneer geld geen probleem is zou ik toch gaan voor de 20" met z'n 1680 x 1050! Dan is je werkplek een stuk groter.

Diotav

Zou voor de 20" gaan. De 17" lijkt me daar te nipt voor.

[quote:227f4d3471="mjvoorbraak"]Hoi ik overweeg een nieuwe imac. Ik wil 2 programma's tegelijk draaien. Voorbeeld: Aan 1 kant van het scherm tv, andere kant safari. Of 1 kant word, andere kant excel.... Kan dit op de 17 inch wel qua grootte....

Thanks[/quote:227f4d3471]

Dat is zeker mogelijk. Indien je over een groot genoeg budget beschikt dan raad ik toch een 20-inch scherm aan. Dan kan je beide programma’s in grotere formaten naast elkaar plaatsen. Gisteren heb ik een 17" iMac G5 besteld omdat ik niet meer geld wil uitgeven aan een nieuwe Mac.

Ik vind een 20" weer heel erg groot. Te groot om een beetje prettig achter te werken zelfs.

[quote:78ae364856="J-roen"]Ik vind een 20" weer heel erg groot. Te groot om een beetje prettig achter te werken zelfs.[/quote:78ae364856]

Persoonlijk lijkt het me heerlijk om achter een groter scherm te werken. Zit nu achter een 12" iBook G4 die prima werkt. Alleen wanneer ik met grafische applicaties werk merk ik dat het te klein is doordat ik steeds moet wisselen tussen programma’s. Daarom hoop ik er ook eind dit jaar een G5 + 23" aan toe te voegen!

Diotav

[quote:a4c3cf402a="J-roen"]Ik vind een 20" weer heel erg groot. Te groot om een beetje prettig achter te werken zelfs.[/quote:a4c3cf402a]

Meen je dat? Op school hebben ze 20" CRT’s en ik zit wel graag achter een groot scherm hoor maar voor mij is de prijs onverantwoord hoog op dit ogenblik. Maar goed dat je het zegt, ik voel me nu iets beter vermits ik het 17" model gekocht heb. Toch zal ik het me zeker beklagen dat ik niet verder gespaard heb voor de 20" iMac G5 …

[quote:f609ff8c08="J-roen"]Ik vind een 20" weer heel erg groot. Te groot om een beetje prettig achter te werken zelfs.[/quote:f609ff8c08] Te groot?? Nee hoor. 30" is wat te groot maar wel leuk om op te werken

Heb je wel een dat 30" scherm gezien? (Ik in de Applestore) Dat is helemaal raar. Een browservenster is dan niet meer dan een postzegel in de hoek... Maar goed ik ben dan met mijn 12" iBook ook niks gewend.

Is het mogelijk 2 beeldschermen aan een Powerbook G4 te hangen ??

Er hangt nu een 20" cinema dislpay aan bij mij. Maar ik heb nog een 19" staan van mijn windows bak, die ik natuurlijk niet meer gebruik :slight_smile:

groeten jens

[quote:a9cf24b64b="Hobbes"][quote:a9cf24b64b="J-roen"]Ik vind een 20" weer heel erg groot. Te groot om een beetje prettig achter te werken zelfs.[/quote:a9cf24b64b] Te groot?? Nee hoor. 30" is wat te groot maar wel leuk om op te werken[/quote:a9cf24b64b]

het is net wat je te groot vind.
Met de nieuwe Quicktime player heb je wel zo’n groot scherm nodig om een film te kijken…
Maar je bent wel lang onderweg om vande ene kant van het scherm naar de andere kant te gaan
(spreek uit ervaring :P)

[quote:f838e09c53="mjvoorbraak"]Hoi ik overweeg een nieuwe imac. Ik wil 2 programma's tegelijk draaien. Voorbeeld: Aan 1 kant van het scherm tv, andere kant safari. Of 1 kant word, andere kant excel.... Kan dit op de 17 inch wel qua grootte....

Thanks[/quote:f838e09c53]

gewoon een 17 inc als je niet al te ruim zit
wandt je kunt hierop ook makkenlijk 2 schermen naast elkaar hebben…

Koop 3 iMac's! Koppel ze met Remote Desktop via 1 van de 3, en dan bestuur je de 2 iMac's met die ene!

Super oplossing!

[quote:8b692fe9a6="mjvoorbraak"]Hoi ik overweeg een nieuwe imac. Ik wil 2 programma's tegelijk draaien. Voorbeeld: Aan 1 kant van het scherm tv, andere kant safari. Of 1 kant word, andere kant excel.... Kan dit op de 17 inch wel qua grootte....

Thanks[/quote:8b692fe9a6]

Ik raad je aan om eens een Apple dealer te bezoek en eens te experimenteren of alles naar wens past. Zoals je merkt heeft iedereen zijn of haar voorkeur: je komt er pas echt achter wanneer je een 17" en een 20" naast elkaar hebt gezien.
Succes met je keuze.

[quote:0a19064ea8="dreamlab"]Koop 3 iMac's! Koppel ze met Remote Desktop via 1 van de 3, en dan bestuur je de 2 iMac's met die ene!

Super oplossing![/quote:0a19064ea8]

weet je wel hoe traag dat werkt?

en je hebt een supper scherm nodig om de andere 2 imac’s goed te kunnen navigeren… geen oplossing dus :smiley: