Grootte venster bij openen site

Hoe kan je de grootte van het browservenster dat je krijgt bij het openen van je site instellen? kan dit in html?

Het kan in Javascript:

[code:1:0bb3a7a7a3]
<script janguage="JavaScript">

<!–

self.moveTo(0,0);

self.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight);

//–>

</script>
[/code:1:0bb3a7a7a3]

Ja Rune, svp even googelen alvorens je vraag te stellen...

Super irritante scriptjes trouwens. Als ik lekker aan het surfen ben bepaal IK wel hoe groot en waar ik mijn venster wil hebben en niet de webmaster van de site die ik bezoek! :evil:

[quote:8cfe330bb4="web"]Het kan in Javascript:

[code:1:8cfe330bb4]
<script janguage="JavaScript">

<!–

self.moveTo(0,0);

self.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight);

//–>

</script>
[/code:1:8cfe330bb4][/quote:8cfe330bb4]

Nu heb ik een vraagje erbij… en jaa ik heb al heel wat uren zelf gegoogled en scripjes zitten schrijven maar het lukt me niet. Ik zou graag naast de resize ook nog het volgende willen hebben in het script… en dat is:

-geen adres blak meer
-geen resize handle meer (viewer kan niet meer resiezen

Is dit mogelijk??

Heb je hier iets aan? http://javascript.internet.com/generators/popup-window.html

Ik heb wel een javascrptje wat zoiets doet. Met de volgende opties moet het lukken: ('', '', 'width=xxx,height=yyy,resizable=no,status=no,location=no,toolbar=no,scrollbars=no,menubar=no');

Beste mensen.

Ik heb redelijk wat reacties en berichten gehad op mijn vraag hier dus even een update.

Het blijkt dus niet mogelijk te zijn om je openings venster van een aantal properties te veranderen. zoals toolbar e.d.

Ik weet wel hoe je dat moet doen met een pop-up… maar ja da’s weer net niet wat ik wil. En je blijft met een venster zitten op de achtergrond… het is met een close window scriptje mogelijk om die ook weg te halen maar op een Windhoos bak krijg je dan automatisch de vraag " weet u zeker dat u het venster wil sluiten" en dat wil ik ook weer niet. Niet dat het mij wat uitmaakt wat een wintel bak voor kuren heeft maar het interesseerd me wel wat de site-bezoeker denkt…

Mmmmmm…
Lijkt erop dat ik er maar mee moet gaan leren leven dat het onmogelijk is wat ik wil???

Evengoed… iedereen bedankt.
Ciao,

daPOKER

p.s.
Wie zeker weet dat het wel gaat

Eerste pagina open, dan in de html:

<script>
hier je popupscript met alle properties
</script>

<script>
self.close()
</script>

ja met een popup is het mogelijk, maar ik blokkeer de popups met safari en camino. en wat dan. ik zit ernaar te zoeken hoe het moet.

Dat het met een pop-up werkt dat weet ik... probllem is alleen dat als je je openings venster zichzelf laat sluiten krijg je op een Wintel bak de volgende Alert :

" weet u zeker dat u het venster wil sluiten"

Maakt mij nix uit want ik werk toch op 'n Mac maar de bezoeker op een wintel-bak kan zich daar toch redelijk aan storen. Vandaar daat het eigenlijk allemaal in en met het eerste venster moet gebeuren.

Maar zoals ik al zei… dat is dus waarschijnlijk niet mogelijk… zelf niet met een refresh script…

Wie het toch voor elkaar krijgt zal worden vermeldt op de site… als dank zeg maar.

Ciao,
daPOKER