Grrr.. annoying

Olla,

Jullie ook zo Vista-annoyed door deze melding?
Snap dat ze je willen beschermen, maar als ik voor een NZB kies, dan kies ik er ook voor… ;o)

‘”Program name” is a script application which was downloaded from the Internet. Are you sure you want to open it?’

Kom wel wat plist oplossingen tegen maar weet niet goed hoe ik die in elkaar zet.
Ook schijnt dat na de upgrade niet meer te werken.

Iemand oplossing (behalve op Cancel te drukken)

Groet,

Nimbus

"Doe is een restart." Klinkt nu net zo vaag als je posting.

Wees is duidelijker wat je probleem is. Met welk programma of waar in het OS?
Welke versie OSX je draait. Meer info, geeft een duidelijker antwoord.

De forum members zijn echt niet te lui om te lezen als jij een duidelijke vraag stelt.

Ik wordt alleen maar Vista-annoyed van al die incompetente switchers die omwille van 'de blitz maken' overstappen...

Hij wil de melding die je krijgt als je applicaties etc. hebt gedownload en die voor het eerst opent weg hebben, als ik het goed begrijp... [img:1ea29bc507]http://soledadpenades.com/imgs/leopard_idiocy.png[/img:1ea29bc507]

@Fan....

Als ik een NZB donwload via bijvoorbeeld www.nzbmatrix.com dan kan ik die openen/saven. Als ik kies voor openen dan krijg ik dus het window met die opmerking. Dat vind ik onnodig en dus zou ik graag van die melding afwillen.

Via Google kom je dan al snel op dit soort oplossingen: http://bit.ly/4rR2uO maar dan moet je dus een plist aanmaken.
Daar heb ik geen ervaring mee… tevens schijnt dat na update naar SL niet meer te werken.

En dus mijn vraag… iemand een work around?

@Trat… talking to me?
@G-Force… u the man!

Groet,

Nimbus

Een plist maken is niet zo moeilijk, kan gewoon met TextEdit.

Misschien kun je hier nog wat mee?
http://henrik.nyh.se/2007/10/lift-the-leopard-download-quarantine

Ik zou maar lekker 'annoyed' blijven, want dit is een prima melding, met de wormen en trojanen voor Mac OS X die langzamerhand steeds meer aan het opduiken zijn...

Zie bv in dit topic: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=2172411

[quote:8f513297f8="Trat"]Ik wordt alleen maar Vista-annoyed van al die incompetente switchers die omwille van 'de blitz maken' overstappen...[/quote:8f513297f8] Amen! :D

Als ik een programma open, dan WIL ik dat programma openen.

Ik ben niet debiel of zo. Ik klik doelbewust dat programma aan OM te openen en nergens anders voor.

Ik wil dus GEEN melding.

Zo ongeveer… :wink:

Maar in he voorbeeld van de TS opent hij geen programma maar een bestand dat daaraan gekoppeld is en dat hij heeft gedownload. Als je enkel een programma opent krijg je die melding ook helemaal niet, dat zou te veel windows 7 zijn...

[quote:e9acf290cc="Trat"]Maar in he voorbeeld van de TS opent hij geen programma maar een bestand dat daaraan gekoppeld is en dat hij heeft gedownload. Als je enkel een programma opent krijg je die melding ook helemaal niet, dat zou te veel windows 7 zijn...[/quote:e9acf290cc]

Bij een programma wat je hebt gedownload krijg je melding ook. Zoals Oppie zei, alleen maar prima!

Bovendien is Windows 7 zo slecht nog niet. Of word ik nu standrechtelijk geëxecuteerd?

[quote:61d88d09b5="FlyingSeal"][quote:61d88d09b5="Trat"]Maar in he voorbeeld van de TS opent hij geen programma maar een bestand dat daaraan gekoppeld is en dat hij heeft gedownload. Als je enkel een programma opent krijg je die melding ook helemaal niet, dat zou te veel windows 7 zijn...[/quote:61d88d09b5] Bij een programma wat je hebt gedownload krijg je melding ook.[b:61d88d09b5] Zoals Oppie zei, alleen maar prima! [/b:61d88d09b5][/quote:61d88d09b5] Voor elke doorsnee computer-gebruiker* misschien wel. Voor de wat meer gevorderde gebruiker is dit rete-irritant.

• [i:61d88d09b5]Lees: 90% van de computer-gebruikers, die schrikken als hun computer plotseling tegen ze begint te praten.[/i:61d88d09b5]

Er zijn dus meer mensen die zich hier scheel aan ergeren........Me Too :x

(Ik ga dit draadje in de gaten houden voor hopelijk een oplossing)

[quote:d5d1698c32="KarelWillem"]Als ik een programma open, dan WIL ik dat programma openen.

Ik ben niet debiel of zo. Ik klik doelbewust dat programma aan OM te openen en nergens anders voor.

Ik wil dus GEEN melding.

Zo ongeveer… :wink:[/quote:d5d1698c32]
Deze melding is bedoeld om zeker te zijn dat jij het bestand of programma opent en dat het niet ongewild door een programma of script wordt geopend terwijl jij dat niet wilt. Lijkt vervelend, maar is een goede bescherming tegen malware. Lees wel wat er staat en weet zeker dat jij deze melding veroorzaakt want dom doorklikken doet de beveiliging teniet.

[quote:4ad094bd17="RickDeRaaf"]Er zijn dus meer mensen die zich hier scheel aan ergeren........Me Too :x [/quote:4ad094bd17] Waarom zoveel ergernis voor een kleine handeling? Dit gaat je een keer beschermen tegen gezeik...

Apple stopt het niet zomaar in OS X...

Er is altijd een reden…

Men stopt het er in om een OS idiot-proof te maken.

Soms gaat dat zich tegen je keren. (Zie Windows)

[quote:7de11eb575="RickDeRaaf"]Er zijn dus meer mensen die zich hier scheel aan ergeren........Me Too :x

(Ik ga dit draadje in de gaten houden voor hopelijk een oplossing)[/quote:7de11eb575]
Bij Leopard kon je dit al oplossen dus zo scheel zal je wel niet zijn…

[quote:e3d1078b6f="Trat"]Ik wordt alleen maar Vista-annoyed van al die incompetente switchers die omwille van 'de blitz maken' overstappen...[/quote:e3d1078b6f]Oja, wordt jij? :x

Ja, en het is word zonder 't'. Je moet niet alles klakkeloos overnemen van een ander...