Gulzige progs ?

Ik zou Skype (of Gizmo) en iTunes (voor radio) permanent aan willen laten staan. Maar is dit OK voor:

-vlotte werking van de rest: dashboard,firefox,mail,icall,addressbook,omnioutliner,ibiz,bluetooth (staan al altijd aan)
-ongenode gasten (virus,phishing,…) ??

op 'n PB G4 1,5Ghz 540MB

iTunes is geen probleem, Skype is wel nogal een resourcevreter, over Gizmo weet ik het niet.

Eigenlijk hardware maar PietjePuk nu ik je aan de lijn heb: mag de PB de hele nacht aanblijven of komt hij dan slaap te kort?

Hij mag de hele nacht blijven aanstaan. Zorg gewoon dat ie goed kan koelen en dan kan je hem een jaar laten aanstaan (bij wijze van spreken).

Twee vragen waarbij het antwoord volmondig is: ja, het is OK! Je kunt die progjes gewoon allemaal aan laten staan, en de PB ook. Maak je geen zorgen en geniet er van.

Btw: bij mij is Skype (v2.0) absoluut geen resoursevreter als ik er niet mee aan het communiceren ben, maar gewoon in de achtergrond aanstaat.

Heeft iemand wat info over Azureus (zudeo)? Ik heb deze app draaien maar alles op mijn imac g4 800 gaat met een vertraging. Ik heb gezien dat het cpu verbruik van azureus zo rond de 15% ligt. Is daar nog iets aan te doen?

Is dat geen java-applicatie? Ik dacht van wel en in dit geval zuigt dat resources.