H.264 of DVPal bij film exporteren in Quicktime???

Hoi!

Wat heeft jullie voorkeur als jullie je Final Cut Pro project exporeren tot film? (in Quickime)
Ik gebruikte altijd bij de settings: " DV-Pal"

Maar tegenwoordig kan je ook kiezen voor H.264… Schijnt nog mooier te zijn…
Maar ik zie het verschil niet echt!

Wat zijn jullie ervaringen??? Of doen jullie een geheel andere optie???

tot horens!
Liefs
Antje

Het ligt natuurlijk volkomen aan het doel waarmee je exporteerd! Wil het nog een keer gaan bewerken in FCP daan kun je volgens mij het beste gewoon DVPAl exporteren.

En mooier dan het is zal het, hoe goed ook de codec, nooit worden.

Gr Allard

denk dat dv-pal toch wel lekker werkt, (ook met ander programma's mocht je je footage toch verder willen ontwikkelen) [quote:e716bcbfd5]ik zou dv-pal nemen[/quote:e716bcbfd5]

DV is gemaakt om makkelijk te kunnen bewerken en kost je dus ruim 3 MB per seconde aan diskruimte. Door de lage compressie ben je geen of zeer weinig rekentijd kwijt. H.264 is vooral gemaakt om lekker klein te worden en kost dus veel minder diskruimte, maar wel ellenlange rekentijden. Dus DV zolang je nog aan het bewerken bent en H.264 voor het eindresultaat.

Ok..... dit is weer leerzaam...

Maar wat vinden jullie nou het mooiste resultaat als het project klaar is en jullie maken er een filmpje van? Het eind resultaat dus? Doen jullie dat ook in DV-Pal? Ik namelijk altijd…

Of gebruiken jullie geen Quicktime om het filmpje te maken als eindresultaat?

Antje

:slight_smile:

kijk en dat ligt er dus aan, voor wie en waarom. Wil ik het mijn ouders laten zien, thuis bekijken en voor de meeste opdrachtgevers, maak ik een DVD. Is het voor het internet dan maak ik een MPEG4. En ik heb het laast nog voor een oude man op VHS gezet. Hij was 85 en vond de inverstering voor een dvdspeler niet meer lonen.

Lekker he zo’n 1duidig antwoord :?

gr Allard

Hoi!

ok…! Maar qua kwalteit is dat H.264 dus mooier als eindresultaat begrijp ik een beetje uit jullie verhalen?

En voor tussenmontage opslaan als DV-Pal???

A

H.264 is niet mooier als eindresultaat. Is gewoon een zeer geavanceerde en goede compressie. Normaal enkel gebruikt om op het internet te plaatsen of in sommige minder professionele gevallen je films te archiveren wegens schijfruimtegebrek.

Je laat je film in DV staan totdat ie af is. Als je hem wenst te behouden in de originele kwaliteit plaats je hem op een DV tape of zet je hem op een externe harde schijf of server in de originele codec. Wil je hem op het web met een kleine grootte en toch goede kwaliteit, dan is H.264 the way to go.

Dank voor je reactie!

Maar ik zet al mijn projecten op DVD…
dus ik denk dat ik hem gewoon als Dv Pal doe hoor…
Offe, heb jij nog beter plan???

Groetjes!
A

Is het niet zo dat als iedere keer tussentijds exporteerd naar DV Pal, je iedere keer wat aan kwaliteit verliest? Kan je ook niet beter direct uit de tijdline naar MPEG2 exporteren en dat verder verwerken.