H.264 voor archiveren werk

Ik vraag me af hoe ik mijn filmpjes het best kan comprimeren met de nieuwe H.264 codec. Ik heb al wat zitten experimenteren, fantastische grootte voor de kwaliteit!

Nu wat zijn voor het VOOR ALTIJD opslaan van filmpjes de beste instellingen? Ik wil zoveel mogelijk kwaliteit behouden, maar het is niet de bedoeling om honderden megabytes per minuut te moeten gaan neertellen. Al iemand ervaring met deze fantastische codec ? :stuck_out_tongue:

ik heb het zelfde probleem ik wil wat mtv video clips bewaren en wat apple reclame clips die zijn nu rond de 30 mb maar als ik ze opnieuw opsla met h264 gewoon zelfde grote en zelfde gluid dan is z`n filmpje in een keer 45 tot 70 mb ik had gehoopt op een oplossing van mijn hd te kort

Beste kwaliteit die er is is in de orginele vorm of hoger. Uncompressed uiteraard. Voor achivering is elke codec die je wilt geschikt alleen bedenk wel dat compressie een generatie slag is. Het wordt er nooit "beter" van. Maar de H264 codec is zeker de moeite waard, maakt gebuik van de laatste compressie technieken. Maar ik zou alle wat unique is altijd ook naar een drager toeschrijven zoals DV etc.