haal geen goede internet snelheid met mijn ibook

ik heb een probleem met mijn internet namelijk : ik krijg nog steeds niet de goede snelheid op mijn ibook.

mijn opstelling:
etech modem/router die inbeld
apple airport express
ibook

ik haal op mijn ibook maar een snelheid van max 380 terwijl mijn huisgenoot op zijn windows pc een snelheid kan halen van 660.hangt ook aan mijn airport express dus moet het aan de instellingen liggen van mijn ibook, Mijn andere huisgenoot zit rechtstreekt op de router aangesloten dmv een kabel en die haalt ook 660.
Weet iemand welke instelliingen ik moet veranderen om de juiste snelheid te halen,ik word hier een beetje moedeloos van.Mijn provider is planet.

Misschien bepaalde beveiliginsinstellingen van de router of iBook?

het gekke is dat alle andere mensen die op het netwerk zitten wel de goede snelheid halen. En ik kan bij mijn ouders thuis met mijn ibook ook de max download snelheid halen (die zitten op xs4all)

Hebben die andere mensen op het netwerk ook een Apple?

nee allebij windows xp 1tje hangt ook draadloos aan mijn airport express en de ander met een kabel aan mij router.

Ik heb net de ibook van mijn vriendin op het netwerk van mij geprobeerd en die haalt ook dezelfde snelheid als ik op mijn ibook haal. Maar als ik de vpn verbinding inschakel die verbinding maakt met de uva. Haal ik opeens de max snelheid,en soms zelf meer op haar laptop.Schakel ik hem weer uit dan haal ik weer max 420 a 380. Er moet dus iets ingesteld worden op mijn apple maar wat?

heb mijn ibook rechtstreeks op mijn router aangesloten en ik haal nog steeds maar max 420 terwijl mijn huisgenoot dan 720 haalt. weet iemand wat ik moet instellen in mijn ibook om met planet wel de juiste snelheid te halen ?

[quote:f9a04e04e6]etech router[/quote:f9a04e04e6]

Dit zijn geen goed presterende routers, en wat versta je onder optimaal.

Aangezien je etech hebt zul je wel versatel hebben of niet?

ik heb planet, en het rare is dat de windows computers die aan die router hangen wel de goede download snelheid halen,