Haal mij over om een mac g5 te kopen!

ik ben alle voor en nadelen op een rijtje aan het zetten voor me zelf.

Zit te twijfelen tussen een G5 en een normale pc…maar kan de keuze maar niet maken…wie helpt me even :smiley:

De bottom line is snelheid en productiviteit. Dat laatste laat zich raden door het OS. Wat snelheid betreft, de Dual G5 laat zich meten met de allersnelste Dual Xeon PC's, dat zijn geen gewone PC's. Een normale PC bijt in het stof achter de G5. Daarbij komt dat de G5 met zijn 64bits architectur is voorbereid op de toekomst en zo'n beetje alle aansluitingen heeft (Bluetooth, Firewire 400/800, USB 2.0, Digital -5.1- Audio, Airport Extreme, Serial ATA). Maar ja die diskette-drive he, als je die standaard wilt moet je toch echt een PC ;)

ik heb al 5 jaar geen diskette gebruikt...heb ook geen diskette's meer in huis geloof ik :lol:

Het enige nadeel vind ik dat de software/games veel later komen…

De belangrijkste motivatie is dat als je al zover bent dat je je hier aangemeld hebt en eigenlijk een G5 zou willen. Als je een PC koopt zul je je elke dag (!) afvragen of je niet beter...

Je moet al een beetje masochist zijn om met wintel te werken, bij twijfel voor de PC kiezen is nog een graadje erger.

Sja, en je vrienden natuurlijk hé. Die zitten hier als je een G5 hebt…

Koop maar gewoon :P Ik stel me 100% verantwoordelijk als je spijt krijgt ;)

(love ya)

Dat van die diskette-drive was een sarcastische opmerking :D Dat van die software is gedeeltlijk waar. Maar vele grote namen komen vaak gelijktijdig uit. Professionele grafische software titels zelfs eerder dan op PC. Als je wilt gamen neem je toch gewoon een Xbox: leuker spelen en heb je toch iets van MS in huis :wink:

het grootste voordeel is dat het een mac is, en over die spellen hoe je je geen zorgen over te maken daar bestaat al vurtial pc voor :)

virtual pc is wel trager maar ik denk omdat de g5 zo snel is dat je dat niet meer merkt , toch ?

[quote:4e673012b2="madmax"]Als je wilt gamen neem je toch gewoon een Xbox: leuker spelen en heb je toch iets van MS in huis :wink:[/quote:4e673012b2]

Spelletjes speel ik toch zelden. En heb nu nog een pc dus spelletjes kan ik gewoon hier op spelen als ik wil :slight_smile:

kopen kopen maak me GEEKKKK! :lol:

[quote:150ded50a9="erikaatjuh"]kopen kopen maak me GEEKKKK! :lol:[/quote:150ded50a9]

Gekker dan dat je al bent? ken dat? :wink:

maargoed, ik hoor meer voordelen dan nadelen…nu de knoop nog doorhalen voor mezelf! :roll:

[quote:6ce0e3a998="Neo_Piko"]het grootste voordeel is dat het een mac is, en over die spellen hoe je je geen zorgen over te maken daar bestaat al vurtial pc voor :)

virtual pc is wel trager maar ik denk omdat de g5 zo snel is dat je dat niet meer merkt , toch ?[/quote:6ce0e3a998] VPC kan helemaal niets in multimedia. Het meest lullige diashowtje loopt nog houterig te shokken. Games vragen gewoon heftige processingpower. Onder VPC heb je dat niet!

Kopen, je bent zeker dat over 3jaar de PC's nog steeds niet zo ver staan als je 3jaar oude G5.

[quote:2823de3db7="MacAttack"]Kopen, je bent zeker dat over 3jaar de PC's nog steeds niet zo ver staan als je 3jaar oude G5.[/quote:2823de3db7]

GEDAAN 8) 8) 8) (tenminste, net besteld)

[quote:621c0c1b3f="Turbanus"]Van harte gefeliciteerd! U heeft zojuist de beste beslissing sinds jaren genomen! Laat ons weten hoe het straks bevalt! :P[/quote:621c0c1b3f]

na, beste niet! Dat was met mijn vriendin (erikaatjuh) “nemen”… :wink:
dus apple komt op plek 2! :lol:

maar ik laat zeker weten hoe hij me bevalt!

Nu je hem gekocht hebt; RUILEN ?!?!? Mijn vrouw heeft nog een feine pc...

[quote:6da5e16839="dick0265"]Nu je hem gekocht hebt; RUILEN ?!?!? Mijn vrouw heeft nog een feine pc...[/quote:6da5e16839]

hehe nee, nog niet!

Heb hem nog niet…ik ga hem als het goed is vrijdag op halen!

[quote:ac849f2910="dick0265"]Nu je hem gekocht hebt; RUILEN ?!?!? Mijn vrouw heeft nog een feine pc...[/quote:ac849f2910] Wat? Jouw vrouw tegen Erikaatjuh? Ik denk niet dat die op een PC wil werken. :lol:

dat weet ik wel zeker dat ik never nooit op een PC wil werken :P

wat voor G5 heb je besteld? toch wel de 2x2 hoop ik!

G5 besteld 2 x 1,6 in 2 kasten natuurlijk ter vervanging van 2 x 800DP verschil wow wow wow