Hacker is mn broer?

Ik had laatst een topic geplaatst dat ik werd aangevallen door een "ping flood".

Nu gebeurde het weer…en ik keek naar het adres van diegene die mij aanviel en het was een herkenbaar IP-adres.
Als ik op systeemvoorkeuren–>netwerk–>airport en dan op TCP/IP tab naar het router adres kijk,

dan zie ik dat dat ip adres dat me aanviel.

Situatie is als volgt:

Modem is bij mn zus, mn broer heeft een router in zn kamer en daarvandaan tap ik wireless op mn Pb. Dus die “aanvaller” heeft hetzelfde ip-adres als de router van mn broer. Wat voor een “aanval” is dit?
Mn broer zat gewoon te msn’en en had geen kwaadaardige plannen om mijn Mac over te nemen of iets dergelijks :evil:

??? Ik snap er helemaal niets van!

Pingen is toch niet gevaarlijk? Wordt gewoon gebruikt bij spelletjes, niet?

Als je broer Windows gebruikt zal dat wel automatisch gebeuren…

:sealed:

[quote:d52898657d="Poeky"]Ik had laatst een topic geplaatst dat ik werd aangevallen door een "ping flood".

Nu gebeurde het weer…en ik keek naar het adres van diegene die mij aanviel en het was een herkenbaar IP-adres.
Als ik op systeemvoorkeuren–>netwerk–>airport en dan op TCP/IP tab naar het router adres kijk,

dan zie ik dat dat ip adres dat me aanviel.

Situatie is als volgt:

Modem is bij mn zus, mn broer heeft een router in zn kamer en daarvandaan tap ik wireless op mn Pb. Dus die “aanvaller” heeft hetzelfde ip-adres als de router van mn broer. Wat voor een “aanval” is dit?
Mn broer zat gewoon te msn’en en had geen kwaadaardige plannen om mijn Mac over te nemen of iets dergelijks :evil:

??? Ik snap er helemaal niets van![/quote:d52898657d]

ik zou eens aan je broer vragen wat voor flauwekul troep hij allemaal geinstalleerd heeft, misschien wel in zijn MSN…is ie Windows gebruiker?

een gewone computer gaat niet continu pingen,

de computer pingt eventueel wel eens naar alle computers in het netwerk om te kijken of er nog zijn voor een eventueel netwerk, maar dat is geen aanval, is slechts 1 ping per … en kan geen ping flood veroorzaken.

Wat een eventuele oorzaak is een virus/spyware op de windows bak van je broer, die constant pingt en tracht te DDOS’en ofzo…

Ik zou er niet veel belang aan hechten als het ook daadwerkelijk vanaf je broer’s pc komt…
een aanval over internet kan nl. een nep afzender IP hebben…

Ola.....dank voor de reacties. Ja mn broer is helaas een Windhoos gebruiker. Waarschijnlijk heeft ie wel een virus of iets dergelijks, sinds ik weet dat hij totaal lak heeft aan virusscanners etc. Wat is het ergste dat die ping mij aan kan doen?

Ik weet dat HIJ dat niet handmatig/expres zelf doet…dus wat kan er in het slechtste geval gebeuren met mijn mac? Wie doet dat dan via zijn computer? Ik merk wel dat (Netbarrier herkent die ping aanval, niet mijn ingebouwde Firewall jammer genoeg) als ik dat IP adres dat mij aan wilde vallen blokkeer in NetBarrier…dan kan ik het internet niet meer op.

Nu weet ik niet precies hoe dat netwerk shit gebeurt allemaal, maar is dat logisch daar ik wireless tap van mn broer zijn router? Ik bedoel…omdat zijn IP adres dan geblokkeerd is, dat ik ook niet meer via zn router kan tappen omdat ik zn IP adres blokkeer? Heeft dat met elkaar te maken?
Alvast bedankt!

Gewoon laten gebeuren...

Met pingen kunnen ze enkele dingen proberen:

Death ping: Ze sturen een ping dat net iets groter is als een pakketje, zo sturen ze tig pings na elkaar. De computer moet eerst van 2 pakketjes 1 maken. Kan computer doen crashen bij windows (nu zijn er wel updates voor).

Ping flood: Tig, huge aantal pings sturen waardoor je computer overbelast wordt, of je router zelve wegens het aantal verkeer. Enkel schadelijk voor Windows.

Dus in feite kan het totaal geen kwaad, het is wel raar dat een router naar u pingt. Maar ik snap dat het niet echt aangenaam kan zijn… De pc eventjes opkuisen (hitman pro, anti virus, antispyware,…) kan eventueel al wonderen doen.