Hakkelend geluid bij Radio2-shoutcast in iTunes

Ik wil net als een paar miljoen andere Nederlanders luisteren naar de Top 2000 op Radio 2.

Luisteren gaat zonder hakkelen als ik luister via http://top2009.radio2.nl/page/player

Ik zou graag via iTunes willen luisteren omdat ik dan via AirTunes ook naar de AirPort Express in de keuken kan streamen. Dat kan via http://shoutcast2.omroep.nl:8102/

Echter, streamen via iTunes levert continu onderbroken muziek op. (“Rebuffering Stream…”)

iTunes 9.0.2
Probleem zowel op Snow Leopard als Leopard.
Zowel via ethernet als draadloze verbinding.
Buffergrootte is maximaal: Preferences → Advanced → Streaming Buffer Size: Large

Hebben meer mensen last van dit probleem?
Wie heeft de gouden tip? (AirFoil ken ik.)

ja hier ook een probleem, om de 5 sec. bufferen..

Er zitten teveel mensen te luisteren naar die shoutcast, bandbreedte raakt een keer vol.

Blijkbaar is de stream die via die player wordt gebruikt dan minder gebruikt.

Ik heb er zo snel geen oplossing voor. Hier hetzelfde probleem.

Same here... ik ging al vrezen dat het aan mijn netwerk lag, maar dat is het dus niet. Ik had er tijdens Serious Request op 3Fm ook al een beetje last van. Ik luister nu maar via Digitenne op de iMac en daar geen problemen. In QuickTime heb ik trouwens hetzelfde probleem. Krijg nu trouwens bij alle zenders van de NPO hetzelfde probleem, dus ik denk dat shoutcast.omroep.nl een beetje plat lijkt te gaan.

Misschien kan iemand even kijken of er een mirror in shoutcastvorm te vinden is van Radio 2

(topictitel aangepast, lijkt me een geïsoleerd geval)

GEbruik Firefox Ik begon de top 2000 met iTunes werkte niet lekker safari ook het zelfde probleem

nu Firefox werkt iets beter

Jah ik had hetzelfde, wil het eigenlijk niet via firefox/safari doen omdat ik het dan niet over de speakers kan gooien met men AE.

Ook ik had het probleem met Itunes. Om het stream probleem op te lossen is er een handige oplossing te vinden op: Apple Widgets. Installeer de Radiowidget en je kunt ongestoord luisteren. Alle Nederlandse radio zenders kun je er op vinden.

Het heet NL Radio Widget

En je kan zonder onderbreking weer lekker luisteren. :smiley:

Ik heb dit ook en wordt er knettergek van... te irritant.

Maar die NL radio Widget, daar kun je denk ik niet mee naar je Airport express streamen ofwel?

anyone?

dank alvast.