Halflife 2 font probleem

Hallo,

Af en toe speel ik wel eens een spelletje op mijn Mac Mini Late 2012, en gelukkig kan ik vlotjes de game “Half LIfe 2” spelen. Deze game had ik jaren geleden aangeschaft via het platform “Steam”.

Nu heb ik “El Capitan” op mijn Mini gëinstalleerd en besloot ik “Half Life 2” nog eens te herinstalleren en de game nog eens te spelen. Nu merk ik echter dat er iets loos is met de iconen/fonts. De “crosshair” bv. is de letter “Q” en alle andere zaken zijn ook een beetje mixed up ivm tekst.

Ik weet dat ik de fonts moet installeren om één of andere reden, maar als ik deze activeer in lettertypencatalogus, dan wil het nog niet lukken. Alles staat in een Helvetica font en de iconen tijdens het gamen (bv. hoeveel je gezondheidspeil en munitie voorraad is) zijn vervangen door letters.

Iemand die soelaas weet?

Many thanks!

Miraculeus. :lol: Heb de procedure dan maar eens herdaan inclusief reboot van Mac, en nu werkt het opeens wel… vreemd had precies zelfde gedaan weekje terug. :expressionless:

Eén van de miraculeuze openbaringen van El Capitan…

Inderdaad, had het bij eerdere OSX versies nog nooit voorgehad. Nu ja, blijkbaar is het wel een gekend euvel, ook in M$ land… :evil: