Halve iCloud werkt niet meer

Hi all,

Al een geruime tijd wil mijn WhatsApp geen back-up meer maken in iCloud. Vorige week merkte ik helaas ook dat mijn Safari bladwijzers en Notities niet meer syncen tussen mijn apparaten. Ook de rest van iCloud Drive heeft het nu begeven, de bestanden app op m’n iPhone loopt niet meer gelijk met de bestanden op m’n Mac. Agenda en Mail schijnen gelukkig nog wel te werken.

Mijn MacBook en iPhone X runnen beiden de laatste software versies. Functies binnen de iCloud instellingen uit- en aanzetten wil het probleem ook niet verhelpen. Ik heb 50gb opslagruimte in de cloud en gebruik er nog geen 10, dus daar ligt het ook niet aan.

Ik ben bang om straks te updaten naar de nieuwe iOS en macOS en alles kwijt te raken in de cloud als er iets mis gaat.

Ik was altijd ontzettend tevreden over iCloud, maar dit is erg jammer. Heeft iemand enige ervaring met een totaal vastzittende iCloud?

Ik zou om te beginnen eens contact opnemen met Apple Support. Voor hetzelfde geld zit het probleem aan hun kant en kunnen ze je account resetten.

Gewoon simpel eens uit-loggen en dan weer in-loggen.

Of heb je zelf soms iets raars uitgehaald?