handboek Photoshop

Hey luitjes

bestaat er ook een online handboek voor photoshop? of misschien een gedeelte(oefeningen) ervan?
Ik wil t programma beter leren kennen, heb er verders niet zoveel ervaringen mee.
Om nou een handboek te bestellen is me te duur, ben ook maar een arme student :frowning:

greetz Charley

Ik doe hier nogmaals een oproep om de woordcombinatie 'arme student' formeel te verbieden.

Als je wel photoshop kunt kopen is een boek niet te duur…
Als je Photoshop niet hebt gekocht maar gewoon gedownload dan weet je vast ook wel van een zoekmachine met de naam Google die in dit kader een goudmijntje is.

Wellicht is het dan ook nog een tip om te gaan werken inplaats van met een progamma te klunzen waarvoor je op wonderbaarlijke wijze geen handboek of bijbehorende tutorial (allemaal digitaal via de installer op je HD) hebt en zo het geld bijeen te sprokkelen om alsnog een aardig boekje te kopen.

Excuuses voor de wat brute toon alhier, maar dat gedoe over ‘arme studenten’ wordt ik een beetje moedeloos van.
Toen ik een arme student was reed ik op een dikke BMW motorfiets rond. Maar hoefde ook niet bij de deaaler aan te komen met de vraag of hij misschien voor een arme student een ander tarief wilde hanteren…

ik werk me al te pleures voor mn eigen vaste lasten, en ik heb me suf gezocht op i-net, tis maar een vraag. bedankt

Ik ben het eens met voorgaande reactie. Arme studenten bestaan niet in Nederland.

Ik studeer zelf in deeltijd en ik heb nog geen student waargenomen, welke in voltijd studeerd, zonder baantje. Ze hebben allemaal geld. Natuurlijk is het wel een kwestie van prioriteiten stellen hoe ze hun gelden besteden. Maar dat geld voor ons allemaal. Ga dan niet hier zeuren met non-argumenten om gratis informatie betreffende Photoshop.

Het zou fijn zijn als bij deze ‘arme student’ het besef doordringt dat informatie een waardevol produkt is. En sinds de jaren '90 zelfs als produktiefactor van belang wordt beschouwd. Een schaars produkt, waar geld voor moet worden neergelegd. Gratis bestaat niet.

In de help functie haal je ook ontzettend veel

Nouja, het is ook niet persoonlijk bedoeld... Maar elke student heeft relatief weinig te besteden. Suggereren dat je student bent en dús geen geld hebt en dus geen boek kunt kopen is niet in orde.

Zeg gewoon dat je een online tutorial zoekt en of iemand een goeie weet. Dat google linkje staat er vol mee hoor…

Je kunt het beste gewoon ergens beginnen en op zoek gaan naar zaken die je wilt aanpakken. Kleurcorrctie is iets anders dan effecten, texttruckjes zijn een heel ander verhaal dan retouche…

achja mijn fout. had t kunnen weten.

Maargoed daar gaat t niet om. Bedankt! voor t linkje

Verder zonder discusisie... Voor basis-tutorials via google, ben je wat verder kijk dan eens bij www.photoshopplanet.com en www.phong.com

http://www.focilux.be/foci/Pages/Fotoshop/Fotoshop.htm

En neem eens E book mee in je zoekterm!!!

bedankt voor de linkjes, gaat goed komen :-)

en bruno ik zal es kijken of dat met E book werkt

Ik wist niet dat arme studenten van die dure (VOLGENS VELE MENSEN) macs konden kopen. En geen geld hebben voor een boekje

[quote:710fb5f852="stopa"]Ik wist niet dat arme studenten van die dure (VOLGENS VELE MENSEN) macs konden kopen. En geen geld hebben voor een boekje[/quote:710fb5f852]

En welke PB heb jy?