Handhelds etc.. - Wie kan mij helpen

Welke Organisers zijn goed compatible met OSX? Ik overweeg namelijk een HP Jornada 565 aan te schaffen. Ook tips voor een andere goede organisers zijn welkom.

bvd

Ik zou een Palm nemen, die zijn het beste met de mac, en ook met de pc trouwens. Palms rulen!!!

Ik heb zelf een handspring visor edge. Tegenwoordig een van de dunste palms met een titanium look.

Maar naar mijn mening zuigt een palm behoorlijk. Dat je per persoon maar 1 adres kwijt kan, zegt al voldoende. Alle software gebruikt (terecht) minimaal 2 adressen, werk en prive.

Een echt goede PDA is er gewoon niet, de PocketPC's zijn zwaar, log en hebben een batterijleven van lik me vestje. Palms zijn traag, en hebben een achterhaald besturingssysteem.

Ik denk dat apple gelijk krijgt met de voorspelling dat pda's langzaam versmelten met een telefoon. Zoek maar eens naar de P800 van sony ericcson.

Al dit soort telefoons draaien op Symbian OS, en gebruiken algemene standaarden als SyncML voor de synchronisatie en vCard en voor contact management.

Alleen door dit soort standaarden kon apple iSync, iCal, etc. ontwikkelen.

Als vervanging van mijn huidige PDA ga ik dus kijken naar zo'n telefoon.

Let trouwens op, PocketPC's werken alleen icm Macs als je apart aan te schaffen software gebruikt. Sony's idem, en palm&handspring werken "zo uit de doos". Wat nogmaals het belang van standaarden onderstreept.

Ik heb een stille hoop (maar wel een hele sterke) dat Apple volgende week met een handheld device uitkomt. Zo niet zou ik weleens voor een Palm kunnen gaan. Daar hoor ik inderdaad betere geluiden over. Bovendien is bluetooth toch ingebouwd bij die Palm dingen?