Handigheidje

:D :D :D :D Misschien voor sommigen oud nieuws maar wat ik vandaag toch ontdekt heb: Een geweldige hulpstukje in het adresboek maar alleen functioneel als je online bent. ga naar een willekeurig persoon in je boekje zet de muis op 'home' tot ie grijs kleurt. Er verschijnt dan een kadertje met "landkaart' Klik hierop en automatisch wordt (in mijn geval dan) Safari opgestart en die gaat naar een site die gelijk een kaart weergeeft waar het desbetreffende adres zich bevindt. Ik weet niet wat jullie ervan vinden maar ik vind het een schitterend hulpje wat zomaar 'stiekum' ingebouwd zit. Of kom ik nu met oud nieuws? :D :D :D

Het is voor mij zeker geen oud nieuws, kende deze verborgen feature nog niet, erg handig :lol:

Er zitten wel meer van die "verborgen" handigheidjes in OS X die me soms na maanden pas ineens opvallen. Zo zag ik onlangs ook ineens in mail een groen balletje voor een e-mail van Adriaan staan. Dit bleek in te houden dat de "afezender van de e-mail" op dat moment online was in iChat, ook reuze handig! :-D

Ga in datzelfde adresboek ook maar 's met je muis op een telefoonnummer staan tot ie grijs word... ook geinig :wink:

[quote:ec2dd6c876="Syndic"]Ga in datzelfde adresboek ook maar 's met je muis op een telefoonnummer staan tot ie grijs word... ook geinig :wink:[/quote:ec2dd6c876]

Inderdaad, die had ik al “ontdekt” toen ik ineens vanuit het adresboek een popup kreeg omdat iemand mij belde op mijn Nokia 7650. Die stuurde dat blijkbaar via bluetooth naar het adresboek en pikt daar de bijbehorende foto op om mij via OS X te laten weten dat iemand mij belde. Nutteloos maar wel leuk…

wat velen ook niet weten is dat je ook verjaardag en andere messengers dan iChat kan toevoegen aan het adresboek.

Je kan ook als je op iemand zijn .mac account gaat staan in adresboek onmiddelijk naar zijn iDisk gaan

[quote:d2d4d1d3d1="Zodiack"]:D :D :D :D Misschien voor sommigen oud nieuws maar wat ik vandaag toch ontdekt heb: Een geweldige hulpstukje in het adresboek maar alleen functioneel als je online bent. ga naar een willekeurig persoon in je boekje zet de muis op 'home' tot ie grijs kleurt. Er verschijnt dan een kadertje met "landkaart' Klik hierop en automatisch wordt (in mijn geval dan) Safari opgestart en die gaat naar een site die gelijk een kaart weergeeft waar het desbetreffende adres zich bevindt. Ik weet niet wat jullie ervan vinden maar ik vind het een schitterend hulpje wat zomaar 'stiekum' ingebouwd zit. Of kom ik nu met oud nieuw? :D :D :D[/quote:d2d4d1d3d1]

TOF!

[quote:8d7ceaa776="Syndic"]Ga in datzelfde adresboek ook maar 's met je muis op een telefoonnummer staan tot ie grijs word... ook geinig :wink:[/quote:8d7ceaa776]

Die had ik ook al gezien, geinig he :smiley: :smiley:
Trouwens deze tread levert zo te zien nog veel meer trucjes op.
Misschien de moeite waard om ze te vermelden in de afdeling: ‘tips en trucs’?

[quote:aed081409a="iRuben"]Er zitten wel meer van die "verborgen" handigheidjes in OS X die me soms na maanden pas ineens opvallen. Zo zag ik onlangs ook ineens in mail een groen balletje voor een e-mail van Adriaan staan. Dit bleek in te houden dat de "afezender van de e-mail" op dat moment online was in iChat, ook reuze handig! :-D[/quote:aed081409a]

LOL ik heb me helemaal suf zitten piekeren over wat dat groene balletje nou inhield :x :lol: Thnx voor de tip :slight_smile:

Een kadertje met landkaart? :?

Kun je 'ns een screenshot posten?

[quote:8d2641762a][quote:8d2641762a="Nexus"]Een kadertje met landkaart? :?[/quote:8d2641762a]

Kun je 'ns een screenshot posten?[/quote:8d2641762a]
Had 't even verkeerd begrepen, je bedoelt vast deze:

[quote:f0ca8a531b="Nexus"]Een kadertje met landkaart? :?

Kun je 'ns een screenshot posten?[/quote:f0ca8a531b]
Linkje ook goed?
deze lange url
Hier ga ik volgende week naar verhuizen :smiley: :smiley:

als je een bluetooth gsm hebt, kan je ook via je adresboek sms-jes sturen.. heb ik net ondekt..

gegroet 8)

Okay die landkaart werkt nu (zat rechter muistoets te drukken ipv linker).

Ik heb een T68i en bluetooth. Adresboek syncen met iSync werkt perfect. Echter de opties Send SMS en Dial in het adresboek zijn grijs en kan ik dus niet kiezen…

Je T68i vindbaar stellen en het Bluetooth knopje in Adresboek klikken.

[quote:927eb7955e="Nico"]als je een bluetooth gsm hebt, kan je ook via je adresboek sms-jes sturen.. heb ik net ondekt..

gegroet 8)[/quote:927eb7955e]

Als je die bluetooth hebt opstaan terwijl er iemand je een sms stuurt of belt, komt het op het scherm. Maar je moet het wel hebben opstaan.

[quote:424c24ea14="michelvdb"]Je T68i vindbaar stellen en het Bluetooth knopje in Adresboek klikken.[/quote:424c24ea14] Werkt :D

Erg goed. Maar ik zit nu veel meer in OFFICE.

Office v.X? Dan ligt [b:ebd375ee34][url=http://homepage.mac.com/jonassalling/Shareware/MobileSync/]MobileSynch[/url][/b:ebd375ee34] op jou te wachten. Mocht je toch me Apple's Adresboek willen werken is [b:ebd375ee34][url=http://www.scriptbuilders.net/category.php?id=1444]Sync Entourage-Address Book[/url][/b:ebd375ee34] een oplossing.