happeerrennddeeee film speler

Hallo,

Ik gebruik al een hele lange tijd VLC om films mee af te spelen. Dit werkt eigenlijk bijna altijd perfect. Alleen als ik films vanaf een externe schijf/pc wil kijken dan gaat alles happeren. Dit gebeurt wel via wifi maar mijn wireless netwerk haalt makkelijk 25mbit, dus dat moet meer dan genoeg zijn om een film te bufferen dacht ik zo. Nu heb ik even de zoekactie gebruikt en daar stond in dat ik de VLC bufferruimte moest vergroten. Deze heb ik op maximaal gezet maar nog steeds blijft het probleem zich voordoen.

Weet iemand misschien een goede oplossing voor? Ik baal ervan om steeds alles naar mijn macbook te kopieren als ik even lekker een filmpje wil streamen.

[quote:17ab5baab1]25mbit, dus dat moet meer dan genoeg zijn om een film te bufferen dacht ik zo[/quote:17ab5baab1]

Nee dat is niet voldoende.
Waarom denk je dat ze die speciale toestelletjes verkopen voor streaming :slight_smile:
Beter kabels leggen, daar haal je 100 of 1000 mbit mee :slight_smile:

Ik weet dit niet meer vanbuiten maar we hebben dit ooit eens uitgerekend in mijn studierichting.

Oplossing kan ook zijn je film eerst lokaal te kopieren vanaf de externe hd/pc???

EDIT: 1000 mbit kan niet want dan kan je hd niet meer mee :wink:

het is zeker wel voldoende, want het kan op mijn windows bak perfect, en dan meet ik nog geen 8mbit/sec... een 54mbit wireless netwerk is MEER dan voldoende om films te streamen. Het ligt aan VLC dat weet ik zeker.

please anyone?

Waar het een en ander natuurlijk van afhangt is de technologie die je gebruikt. Je kan bvb een echte streaming server opzetten: dan zal je wrsl ook geen problemen hebben.

Heb je ook al eens Mplayer geprobeerd?

Voor hoge resoluties heb je echt wel een sneller netwerk nodig.

het gaat gewoon om een simpel divxje van 230MB ofzo, die dan iets van 25min duurt.

Laten we even 700MB/90 Min aanhouden, das makkelijk rekenen en de meeste films zijn die grote.
Dat is ongeveer 700:90= 7,7… laten we zeggen 8MB/pm… laten we die 8MB nog even delen door de 60 seconden. dan komen we op ,01333 (etc). Laten we voor het gemak gewoon 1 aanhalen. En goede stream van 1MB/sec zou dan voldoende moeten zijn voor puur alleen het filmpje streamen.

Een 54Mb netwerk haalt circa 6,75MB… laten we zeggen dat je 40% haalt. Dan zit je nog op 2,7 MB. Dus dat is meer dan het dubbele dan wat je nodig hebt. En zoals ik aangaf, het werkt ook prima op een windows laptop met winamp.

Mplayer ken ik niet, is dat net zo goed als VLC?

Je berekening vertrekt vanuit het gecomprimeerde bestand. Dat is een verkeerde beredenering, maar soit daar zal het probleem wel niet liggen. 3MB/s zou idd voldoende moeten zijn.

http://www.mplayerhq.hu/design7/dload.html
http://www1.mplayerhq.hu/MPlayer/releases/MPlayerOSX_1.0rc1.dmg
http://www1.mplayerhq.hu/MPlayer/releases/codecs/essential-macosx-x86-20060611.zip

Mplayer is volgens sommigen veel beter, ik gebruik het op Linux, maar op men mac gebruik ik ook VLC, wat ikzelf soms wel een bijzonder instabiel progr. vind.
VLC is echter gemakkelijk door zijn ondersteuning voor vele formaten, maar bij mplayer is dat ook zo denk ik.

Als het met Mplayer nog niet lukt dan ligt je probleem elders.

Hoe deel je je bestand met de mac / pc?
Het kan namelijk zo zitten: tussen windows <–> windows volle snelheid maar tussen windows <–> mac performantieproblemenen, dus een lagere doorvoersnelheid. Ligt dan vooral aan die winblows IMHO :smiley:
De beste oplossing is een media-servertje op te zetten in linux. Ik doe het ook zo, is leuk, educatief, functioneel en krachtig :wink:

hardstikke bedankt, ik ga die Mplayer maar eens proberen dan. Een media server is voor mij geen mogelijkheid. Omdat de data op een externe netwerk HD staat. Die is dus ook direct op mijn router aangesloten.

54 Mbit kan dedicated voldoende zijn, maar de ene avi doet het bij mij wel zonder [b:8d2477da9e]haperen[/b:8d2477da9e], de andere niet.

[quote:0b55d019a5="Tiamat"] Omdat de data op een externe netwerk HD staat. Die is dus ook direct op mijn router aangesloten.[/quote:0b55d019a5]

Aha, dan kan het echt wel aan de bestandsdeling liggen, die enkel goed samenwerkt met windows bvb.
Bepaalde netwerk-hd’s werken ondermaats vanaf er eens met een ander besturingssysteem gewerkt wordt!
(zowiezo zijn er soms grote verschillen, staat ook ergens in een CT magazine maar ik weet niet meer welk nummer)

Het gaat om een lacie schijf, deze "zouden" goed moeten werken. Hij is echter nog wel als fat32 geformarteerd, zou het helpen als ik de schijf om zou zetten naar NTFS?