mijn neef heeft een powerbook en een airport extreme, en hij had ergens gehoord dat je een hard disk op je airport extreme kan aansluiten. Ik heb hier nog niet eerder van gehoord. Weet iemand of dit kan, en zo ja… hoe?
via de ethernet poort komt je internet binnen, dus dat is uitgesloten. je kan enkel een Ethernet Disk (bvb van Lacie) aansluiten op je netwerk via je router, hub of switch.
Ja, ik heb het ook zitten :p Maar dan nog, via de WAN komt het internet binnen, en op de LAN kan eventueel nog een draadje aangesloten worden naar een router of dergelijke als ik mij niet vergis. Ik heb nergens informatie terggevonden over een HD aansluiten op een Airport Extreme... Of ik moet me vergissen!
EDIT
De Apple site zegt dit over de Lan poort:
[quote:07ec4940af]
AirPort Extreme-basisstation Interfaces
10/100BASE-T Ethernet WAN-poort (RJ-45-connector) voor aansluiting van ADSL- of kabelmodem
[color=red:07ec4940af]10/100BASE-T Ethernet LAN-poort (RJ-45- connector) voor aansluiting van bekabelde computers en printers[/color:07ec4940af]
USB-poort voor aansluiting van USB-printer (3)
56K V.90-modem (6)(RJ-11-connector) voor inbelverbindingen (op bepaalde modellen)
Externe-antenneconnector voor aansluiting van externe directionele of omnidirectionele antenne (alleen op bepaalde modellen) (5)
Netvoedingsaansluiting voor meegeleverde lichtnetadapter[/quote:07ec4940af]
Geen HD dus
Wel een vet idee. Met google vind ik niks. Iemand zin om de firmware van de Airport te hacken ;-)? Zodat ie harddisks, Xbox controllers, mighty-muizen, deskfans, diascanners, usb-wifisticks (:mrgreen:) etc. ondersteunt.
En ik denk dat je wireless HD nog wel eens tegenvalt als het eenmaal werkt. Snelheid van het netwerk neemt af naarmate je verder van het basis station zit. Verder is het niet zo rap als fire wire of gigabit ethernet.
Dat van die snelheid klopt, maar als je gewoon wat bestanden zit te bewerken die op een netwerk schijf staan, dan is dat niet zo'n probleem.
Het wordt wat anders als je even een grote brok data wilt copiëren van hot naar haar.
Dan loont het om even een fysieke verbinding met het netwerk te maken.