harddisc doet het niet?

Ik heb zojuist onderstaand eharde schijf in mijn nieuwe dual 2 g5 gezet, maar volgens mij kan kan ie hem niet lezen of zo. Ik ben echt een leek, maar moet ik nog iets doen met deze schijf of zo?

Beschrijving schijf : WDC WD2500JD-00KLB0 Totale capaciteit : 232,9 GB (250.059.350.016 bytes)
Verbindingsbus : Seriële ATA Schrijfstatus : Lezen/schrijven
Verbindingstype : Intern S.M.A.R.T.-status : Niet ondersteund
Verbindings-ID : Apparaat 0, “B (lower)”

De andere (door apple er in geplaatse schijf geeft het volgende aan:

Beschrijving schijf :	Maxtor 6B250S0	Totale capaciteit :	233,8 GB (251.000.193.024 bytes)
Verbindingsbus :	Seriële ATA	Schrijfstatus :	Lezen/schrijven
Verbindingstype :	Intern	S.M.A.R.T.-status :	Gecontroleerd
Verbindings-ID :	Apparaat 0, "A (upper)"</p>

Heb je de jumpers (schakelaartjes) van de 2e HD wel goed staan? Je eerste moet master zijn, de 2e slave. Staat als het goed op de schijven zelf aangegeven hoe ze moeten.

[quote:f346f87e5d="Uxmal"]Ik heb zojuist onderstaand eharde schijf in mijn nieuwe dual 2 g5 gezet, maar volgens mij kan kan ie hem niet lezen of zo. Ik ben echt een leek, maar moet ik nog iets doen met deze schijf of zo?[/quote:f346f87e5d]

Is de schijf al geformatteerd met het Schijfhulpprogramma (Disk Utility)?

Volgens mij gaat het om dit zinnetje:

Verbindingstype : Intern S.M.A.R.T.-status : Niet ondersteund

Wat betekent dat?

Het verschil zit 'm dus in verbindingstype, wel of niet ondersteund. Is de tweede schijf wel HFS+ -geformateerd? Kijk eens in schijfhulpprogramma.

[quote:f812e35a77="Uxmal"]Volgens mij gaat het om dit zinnetje:

Verbindingstype : Intern S.M.A.R.T.-status : Niet ondersteund [/quote:f812e35a77]

SMART is een soort zelftest. Veel moderne harde schijven kunnen zelf bijhouden of er iets mis is met de schijf. Deze schijf heeft die mogelijkheid blijkbaar niet, maar dat zegt niks over werking ervan.

Ziet Schijfhulpprogramma hem?

Jumpers??? :?