harddisc probleem ipod?

Sinds vannochtend doet mijn ipod raar. Hij wordt niet meer herkend door de mac en het instalatieprogramma van de ipod ziet hem niet als een schijf.

op het moment dat ik hem aansluit komt wel het schijfhulpprogramma naar voren. als ik dan de harddisc (zoals hij hem noemt) dan scan rapporteerd hij de volgende problemen:

[quote:d2affb9473]Volume ‘disk3s3’ controleren
HFS Plus-volume wordt gecontroleerd.
Ongeldige nodegrootte B-treee
Het volume ‘’ moet worden hersteld.

Volumecontrole mislukt.

Fout: De onderliggende taak rapporteerde een fout bij het verlaten (-9972)

1 volume gecontroleerd
0 HFS-volumes gecontroleerd
controle van 1 volume mislukt[/quote:d2affb9473]

ik kan hem geloof ik wel formateren maar is dat wijs…de ipod speelt zijn muziek nog wel af…

Jou probleem is dat je iPod niet meer herkend word door je Mac? Want jou iPod speelt nog wel muziek af. Mischien is er een oplossing [url=http://www.apple.com/support/ipod/]hier.[/url] Ik kan je misschien de goeie richting in wijzen, maar tot op dit moment nog niet de oplossing bieden :|

dat heb ik uiteraard geprobeerd maar de computer ziet hem gewoon niet.

de updater herkent hem ook niet en het schijfhulpprogramma geeft een fout…

Ik zou hem een reboot geven :roll: Ik heb [b:42e91a688a]geen[/b:42e91a688a] idee wat het probleem kan zijn :?

dat heb ik uiteraard ook al gedaan...als je niks weet.......

edit mode…sorry voor mijn opmerking maar ik baal er enorm van dat mijn ipod dit doet, net na de garantie…

No problem, zit niet echt goed posts te lezen vanavond :| Ik wil graag helpen, maar ben nog niet echt en probleem zoals de jouwe tegemoet gesurft :?

probeer eens langs de apple centre te gaan. misschien kunnen ze jou nog wel helpen.

De B-tree is zeg maar de inhoudsopgave van je schijf. Als daar een fout in zit, kunnen bestanden niet meer gelokaliseerd worden. Formatteren zou een redmiddel kunnen zijn, maar ik zou wel een beetje voorzichtig zijn met zulke rigoureuze maatregelen te nemen. Ik zou eerst kijken of je de schijf op een andere manier kan "repareren" mbv een schijfhulpprogramma zoals schijfhulpprogramma of Techtool Pro ofzo.

Succes

Reset je ipod eens en zet hem dan in disc mode. Discmode bereik je op verschillende manieren: [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93651] Zie hier [/url]. Dan is je ipod een externe HD geworden, en probeer dan eens of je hem kan updaten met de updater.

Wat je ook nog kan doen, is een image (cloon) maken van je ipod naar je HD. Dan heb je alle muziek ed veilig gesteld. En dan kun je hem rustig wissen en opnieuw installeren.

En als je DiskWarrior hebt, is je probleem denk ik zo verholpen. Dit programma kan HD’s veel beter repareren dan Schijfhulpprogramma. ook de schijfindex enzo.

Succes in ieder geval!

ik ben al iets verder...ik heb hem gewoon geformateerd en hij werd weer herkend...nu het volgende probleem, hij blijft hangen ba 200 mb te hebben gekopieerd, ik begin me nu echt zorgen te maken...

Ik heb ook soms hetzelfede probleem (en ook de symptonen net na de garantie :s). Volgens mij is er iets mis met de HD. Hoor je hem ook tikken als hij vast hangt? (zooooeeemmmm-TIK-zoeeeeem-TIK-.....)

ja.....

Als je de iPod hebt geformateerd, haal er dan nog eens een schijf controleprogramma overheen. Misschien dat er "bad sectors" op de schijf staan en blijft het probleem terugkomen. Een schijfhulpprogramma (de betere) kunnen aangeven waar de "bad sectors" zitten.

Elke schijf heeft trouwens “bad sectors” In de fabriek wordt op de schijf aangegeven welke sectoren dat zijn, zodat de schijf deze automatisch overslaat. Soms komt het voor dat er tijdens het gebruik van de schijf nieuwe sectoren niet meer werken zoals het zou moeten. Succes en laat even weten wat het resultaat is.

bestaat er ook een gratis schijfhulpprogramma, die van apple zelf helpt niet echt. de ene keer zeg hij dat er niets aan de hand is, de volgende keer blijft hij na een kort stukje hangen.

ik had de schijf hfs+ hersteld (mac-only) en daarna de ipodrestorer er over gehaald. Hij blijft de hele tijd na een hele korte tijd hangen.

mijn ipod is net een half maandje uit de garantie maar ik heb hem al wel twee keer terug moeten sturen vanwege spontaan resetten en freezen. hier is nooit een oplossing voor gevonden. zullen ze me helpen als ik ga klagen?

Dan zou ik hem terugbrengen. Het probleem deed zich duidelijk al eerder voor (in de garantieperiode), maar heeft zich nu pas echt geuit. In Nederland sta je dan heel sterk in je recht. Apple heeft in dit geval verzuimd om een deugdelijk apparaat te leveren en het apparaat voldoet dus niet aan je verwachtingen. Ik heb ook ook een iMac gehad die buiten de garantie kosteloos is gerepareerd door Apple. Als je het duidelijk en netjes brengt, dan zullen ze echt wel mee willen werken aan een oplossing. Succes.

moet ik dan dat gratis nummer bellen, er staat dat je daar 39,95 voor moet betalen buiten de beltermijn van twee maanden of zo iets...

ik probeer morgen wel te bellen…

ik heb dus gebeld en ben heel vriendelijk te woord gestaan door een belgische jongeman. Hij begon eerst over het feit dat ik geen garantie meer heb (al twee weken niet meer!!!)

Ik heb hem toen gewezen op het feit dat de ipod al twee keer binnen is geweest voor een soortgelijk probleem. Daarna vond hij het allemaal erg vervelend en dacht dat ik wel in aanmerking kon komen voor extended warranty… Hij kon dat echter niet beslissen. Ik moet maandag weer bellen maar ik heb het gevoel dat het wel goed komt…

help me hopen

Mijn ipod heeft krak hetzelfde probleem... Ik moet 25 euro betalen om hem binnen te brengen bij de applestore... Nog eventjes wachten daarmee maar zal maar niet hopen. Ipod is al twee jaar oud dusja :cry: Na veel proberen en foefelen vond mijn macje hem ook terug maar mijn itunes liep toen vast bij het kopieeren van muziek en nu vind hij hem weer niet. Aangezien dat ik denk dat mijn harde schijf beschadigt is ofzo heb k het foefelen eraan al opgegeven

Ook geeft hij www.apple.com/support/ipod weer op men schermpje als ik hem in de adapter steek... Die troubleshooting daar helpt me wel niets verder

Hoi, Een andere mogelijkheid kan zijn dat de HD connetor niet goed vast zit. Dit overkwam mij na vervanging van de batterij, maar Ik kamp nog steeds met hetzelfde probleem. Exact de symptomen die 'Vegeta' omschreef: (zooooeeemmmm-TIK-zoeeeeem-TIK-.....)" Het lijkt mij een onomkeerbaar hardware probleem, maar als MP3 speler doet ie het perfect! Zelfs het quiz-spelletje waarbij je de HD intensief gebruikt doet het prima. Maar bij het aankoppelen gaat het mis: Duurt heel lang voordat ie op het bureaublad verschijnt. en dan met een icoontje van een schijf i.p.v. een iPod. In de meeste gevallen moet ik 'm toch weer ontkoppelen http://forum.macosx.nl/posting.php?mode=reply&t=73064#omdat iTunes en Diskwarrior etc. dan vastloopt. Omdat de muuziek het prima doet zou de HD goed moeten zij toch???? Zou je het probleem kunnen verhelpen door alles te wissen en opnieuw beginnen? Als ik er dan geen muziek meer op kan zetten dan vind ik het helemaal niet leuk meer. http://forum.macosx.nl/posting.php?mode=reply&t=73064#

Zo maak je 'm open:
http://www.xs4all.nl/~daystar/3G.wmv
(Het gaat vast niet zo geroutineerd als in het filmpje: die iPod is waarschijnlijk al een paar keer open gemaakt.)