Harddisk problemen na laatste Security Update

Misschien staat het er volkomen los van, maar ik en een van m,n vrienden die ook een Ibook heeft, hebben problemen met onze harddisk gekregen na de laatste security update. Zou ook kunnen komen door de laatste update voor MS Office, die gelijktijdig met de security update kwam. Bij die vriend is na een ratelend geluid van de harddisk het Ibook inmiddels onbruikbaar en bij mij is er sinds vanochtend ook een ratelend geluid in m,n harddisk. Wie heeft dit ook. Ik vind het te toevallig dat onze beide Ibooken ineens problemen hebben gekregen binnen 24 uur na de updates.

Ik denk echt dat het een toevallige samenloop van omstandigheden is. Daar wordt het natuurlijk niet minder vervelend van! Ik heb zelf ook een iBook en update hem altijd met de meest recente software (ook de laatste update voor MS Office), maar ik heb nog niets anders aan mijn iBook opgemerkt. Hebben jullie niet iets anders gedaan?

Succes! Ik hoop dat jullie iBooks weer snel 100% werken!

Ik heb ook een recente 12" IBook ,met de laatste Security Update en de Office Update...helemaal geen problemen .

Maar ik had met mijn PowerMac G4 wel problemen die in rap tempo voor kernel panics en ander ongemak zorgden. Na herinstallatie ‘met behoud van instellngen’ kan ik melden dat ie weer als een zonnetje draait.