Harde bas bij audio gebruik op me boxen

Ik heb geloof k mijn boxen opgeblazen :? van mijn g4.Ik had m hard staan en toen ineens boem boem door me muziekje heen.Nu steeds als ik muziek aan heb staan hoor je heel iritant boem boem en ook als me ibook opstart.Wat kan ik hier aan doen nieuwe boxen laten plaatsen :sealed: hoe veel gaat dat kosten en waar kan dat?Kan ik anders ook losse goedkopen boxen kopen en het door iemand laten doen?Zo ja....waar haal k zo snel goedkopen boxjes? :roll:

Een beetje summiere informatie. Welke boxen/speakers? En wat deed je toen? Etc. etc. Voor aanschaf andere zijn er genoeg threads te vinden.

(b.t.w. het is mijn i.p.v. me)

[quote:6c689134a5](b.t.w. het is mijn i.p.v. me)[/quote:6c689134a5]

Of “m’n” is ook een veelgebruikte afkorting hiervan :wink:

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met “ook als ik m’n iBook opstart”. Het geluid van je iBook klinkt toch niet door de speaker van je G4?

De interne speakers van je iBook G4 neem ik aan. Je zou over vervanging eens kunnen informeren bij MacHouse in Woerden. Andere speakers aansluiten is ook een optie. Wanneer je andere speakers aansluit, worden automatisch de interne afgesloten.

http://www.macosx.nl/?page=showarticle&art_id=1225

Kijk daar ff.
Instaleer dat en je kunt je opstartgeluid helemaal uit zetten.
Je buren zullen het toe juigen :stuck_out_tongue:
Geluk!!

Frits

ik bedoel dus de intetne speakers.Die lijken wel opgeblazen te zijn,als ik je de mac opstart hoor je normaal zo een welkoms geluidje.Nou die hoor ik dus met een vette bas er door heen.Het geluid uitzetten heeft geen zin omdat ik ook gewoon muziek wil luisteren op me i-book snappie :? En ja dat gaat dus nu niet meer,want dat gebas irriteert me matenloos.Ik kan er wel boxen aan zetten via de koptelefoon ingang.Maar ja dat is weer zo een gesjouw.Ik hoorde dat die internet boxen 200 euro kosten :o is dat echt zo duur :sealed:

sluit je ibook aan op je muziekinstallatie? dat is erg goedkoop want je hebt enkel een kabel nodig je moet natuurlijk wel een muziekinstallatie met line-in hebben

Van de reparatiekosten aan een iBook schrik ik niet meer. Daar wordt je gewoon niet vrolijk van, laatst heb ik geïnformeerd voor een ander onderdeel en dat was ook gewoon te duur (duurder dan wat jij zou betalen voor je speakers). Ik heb daarom ook besloten dat als er nog iets kapot gaat aan mijn iBook ik het extern ga vervangen. Dan zij het maar zo dat mijn iBook minder mobiel wordt, maar de bedragen die gevraagd worden zijn gewoon te duur voor mij.

Overigens als je geen opstartgeluid wil horen, maar nog wel met de ingebouwde speakers muziek wilt luisteren. Dan kun je natuurlijk ook een setje oordopjes meenemen en deze aansluiten op je iBook tijdens het opstarten. Als hij dan opgestart is haal je ze er natuurlijk uit.

Als het je meer dan 300euro gaat kosten, zou ik gewoon een iPod aanschaffen :lol: :lol:

Natuurlijk laat je die repareren. Maar je moet je installatie gebruiken en daar je iBook op aansluiten. Werkt perfect.

Ik vind de iBook nou niet iets om het geluid hard te zetten.

Nee, dat is waar. Het geluid van de iBook is nog net geschikt om een preview te geven onderweg, maar zodra je meer wilt kun je volgens mij toch beter wat anders erop aansluiten.

In de bus is dat een setje oordopjes.
Thuis mijn Soundsticks.
Op school oordopjes of de set van school.

[quote:c0fcaa7d74="Visualfreak01"] In de bus is dat een setje oordopjes. Thuis mijn Soundsticks. Op school oordopjes of de set van school.[/quote:c0fcaa7d74]

Soundsticks?? Wat is dat? Wie weet er een alternatief voor een minijack kabeltje? Ik wil zoiets als een iTrip aan mn iBook want ik sleep continu die minijack kabel met me mee, trek ik 'm er per ongeluk uit, ploppen mn luidsprekers van mn cinema-set weer… Wie weet er iets?

De [url=http://www.harmankardon.com/product_detail.asp?cat=MME&prod=SOUNDSTICKSII&sType=C]Soundsticks[/url] komen van Harman/Kardon. Ik heb hier de Soundsticks 2 staan, met een minijack aansluiting, maar de eerste soundsticks hadden een usb aansluiting.