harde schijf en muis voor Power Macintosh 7200/75

Ik ben op zoek naar een harde schijf voor een Power Macintosh 7200/75. Wie kan me daaraan helpen? Is voor mijn dochtertje van 5 om wat eenvoudige spelletjes op te spelen. Ook ben ik op zoek naar een muis voor deze Mac. Hoe heten we trouwens de connectie van vroeger? Nu is dit usb, vroeger ...

....heette dat ADB aansluiting.

wat is SCSI dan?

[url=http://www.macally.com/spec/adb/mm01.html]En zulke muizen zijn nog nieuw te koop[/url].

[quote:1d04a5fa09="Hanhart"]wat is SCSI dan?[/quote:1d04a5fa09] Voor randapparatuur als HD, ZIP, floppy drive, scanners etc.

@ Zora la rousse: Dank voor de info :wink:

@ the rest of the world: niemand die er ergens ene op zolder liggen heeft? (kelder mag ook :lol: )
en wat voor harde schijf stop ik hierin? :?

In die PowerMac stop je een SCSI schijf. Heb er hier nog wel een liggen van zo'n 250 MB en een van 128 MB. Die mag je wel komen halen, want je kunt ze allebei in die Mac stoppen.

En anders is het advies om naar de klokhuisdag te gaan op 5 juni.
Daar kun je dat soort spullen ook nog voor een appel en een ei krijgen.

[quote:c9588cdc1e="Zora la rousse"][quote:c9588cdc1e="Hanhart"]wat is SCSI dan?[/quote:c9588cdc1e] Voor randapparatuur als HD, ZIP, floppy drive, scanners etc.[/quote:c9588cdc1e] Azo :)

En er zijn mensen die dit nog steeds op een G5 willen aansluiten......

@ constellation: Ik heb exact dezelfde Machine nog in de kast met een instabiel (niet goed functionerend) moederbord. Ik heb volgens mij nog wel een muis ook. HD is er al uit denk ik. Als je geinteresserd bent, zal ik hem eens opduikelen.

@ iedereen die antwoordde.. 8)

dank voor de reacties en de hulp,
je kunt niet geloven wat een plezier mijn dochter zal hebben wanneer ze weer voor een macje kan zitten, hem zelf opstarten, spelletje starten… en dit alles zonder mijn hulp…
het bewijst nogmaals waarom een mac superieur is aan een win…-bak :slight_smile:

@Connstellation:Nou nou wat een klachten over het windows platform weer zeg......als je dit met een windowsmachine had willen doen had je elke josti computerzaak binnen kunnen lopen voor deze spullen :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :apple: :innocent: :finderoud:

Klachten makelthedevil? Ik zeg gewoon de waarheid, en iedere "windows-user" met b*llen zal dit alleen maar beamen 8) Allé, waar zijn degene die het lef hebben om het toe te geven? :lol:

en wat ik eigenlijk wilde zeggen maar jij blijkbaar niet goed begrepen had is dat een kind speelt met een mac zonder de gebruikelijke problemen te kennen die je op een windows-machine tegenkomt. En een computerzaak hoef ik niet binnen te lopen want wat ik gevraagd had krijg ik "for free :stuck_out_tongue: " van mijn gulle bovenburen (de nederlanders) :wink:

Haha het was juist mijn grap dat windhoos zooi zo te krijgen was geweest,dat je dan alles bij wijze van spreken in je handen kreeg gedrukt gratis,met de hoop dat ze maar zo snel mogelijk van al die zooi afzijn,en vrolijk apple dealer kunnen worden 8) .....bedoelde niet dat windows goed was,mijn haat is groot :evil: jegens de windowstroep,apple da best :finderoud: :apple: oftewel alleen maar lof voor iemand die zijn dochter al zo vroeg aan de apple helpt,scheelt haar veel ellende in de toekomst....Waarom op een pakje sigaretten die ziekteverwijzingen,als ze die eens op windowscomputerdozen stoppen zou de wereld een stuk leefbaarder worden :o

@MacPro: de "oude" mac draait dus perfect met jou drive :) nogmaals van harte bedankt :wink:

[quote:020c9b0f73="makelthedevil"]Waarom op een pakje sigaretten die ziekteverwijzingen, als ze die eens op windowscomputerdozen stoppen zou de wereld een stuk leefbaarder worden :o[/quote:020c9b0f73] JA... die vind ik erg goed :wink:

Heb je al een muis? Ik denk dat ik eentje liggen heb. Als je nog geen hebt post ik even een foto ervan.

Grtz

Ik heb reeds een muis ontvangen, dus voor mij is deze topic afgelopen, thx :wink: