Harde schijf: foute info

Ik heb een harde schijf van 80 GB, tot gisteren had ik nog 58 GB vrije ruimte. Vandaag heb ik nog maar 25 GB vrije ruimte beschikbaar, zonder dat ik iets speciaal gedaan heb. Ik heb mijn harde schijf nagekeken met DiskWarrior 3.0.2 , TechTool Pro 4.0.2, Disk Utility, heb 'repair permissions' gedaan, de hardware test van Apple gedaan zonder enige foutmelding. Heb met OmniDiskSweeper mijn harde schijf nagekeken of er geen reuzachtig bestand was maar alles lijkt zoals het hoort. Ik zou normaal 58 GB vrije ruimte moeten hebben. Kan iemand me soms helpen wat ik ben radeloos..

hey,

heb je al je caches al gecleaned.
Of heb je een crash gekregen na een dl.??

greetzz

Gebruiik je misschien limewire, acquisition, oid? Kijk dan eens met omni diskweeper onder -/private/var/vm. Daar kunnen zich nogal wat swapfiles ophopen als een programma geheugen lekt.

[quote:f0a2a7c19b="wjgmspeedy"]Gebruiik je misschien limewire, acquisition, oid? Kijk dan eens met omni diskweeper onder -/private/var/vm. Daar kunnen zich nogal wat swapfiles ophopen als een programma geheugen lekt.[/quote:f0a2a7c19b]

ja daar heb ik ook van gehoord… maar dit is wel een erg grootte lek, lijkt je niet?

Addyboy denk dat je gelijk hebt, 33 gig is wel erg veel.

Ik had laatst binnen een paar uur 'opeens' 5Gb ruimte minder. Was Azureus die dat veroorzaakte. Dus wat mij betreft kan het best een memory leak zijn.

Probeer anders eens met Onyx je chaches, pagefile etc te cleanen. Misschien dat dat helpt. Het hoeft niet persé 1 groot bestand te zijn, het kunnen ook héééééél veel kleine k-bestandjes zijn die de boel volschrijven.

Enneh… je hebt toch niet toevallig net ook FileVault aangezet? Dat VREET ook discspace!

Hartelijk dank voor jullie reacties Ik heb cashes gecleaned met Cocktail, ik gebruik geen limewire e.d. Het enige dat ik wel had gedaan is Met QuarkXPress een paar ps files gemaakt om dan met distiller een pdf 's te maken. Blijkt wel dat QuarkXPress de ps file ook apart plaatst in Quark/jaws/temp (dit was voor 3,5 GB). Maar nu dus nog altijd 33 GB te veel! Ik heb niet veel zin om heel m'n HD te wissen en alles terug te installeren.

misschien moet ik m’n system software herinstalleren…misschien zit daar wel een fout of zo?

[quote:3556207794="Ponch"]Hartelijk dank voor jullie reacties Ik heb cashes gecleaned met Cocktail, ik gebruik geen limewire e.d. Het enige dat ik wel had gedaan is Met QuarkXPress een paar ps files gemaakt om dan met distiller een pdf 's te maken. Blijkt wel dat QuarkXPress de ps file ook apart plaatst in Quark/jaws/temp (dit was voor 3,5 GB). Maar nu dus nog altijd 33 GB te veel! Ik heb niet veel zin om heel m'n HD te wissen en alles terug te installeren.

misschien moet ik m’n system software herinstalleren…misschien zit daar wel een fout of zo?[/quote:3556207794]

Ik denk zelf dat die 33 gb onbeschreven zijn, maar dat er ergens een foutje zit. Misschien is er een onzichtbare partitie :P… Gebruik tinkertool eens om onzichtbare bestanden zichtbaar te maken, en snuffel eens door je HD, misschien tref je iets vreemds aan?

owja.. waar ik ook opeens op kwam.. heb je misschien een erg groot .dmg bestand per ongeluk gemaakt (dat kan namelijk via disk utility... en daar kan je redelijk grote bestanden van maken)

Dank allen voor jullie reacties, ik heb alles gewist en terug geïnstalleerd. Nu is alles terug in orde, beschikbare ruimte 65 GB!