Harde schijf in plaats van Optical drive plaatsen

Hallo OMT-leden,

Het is me gelukt om de harde schijf uit mijn externe LaCie by Starck schijf te halen.
Ik wil deze harde schijf in de plaats van mijn optical drive plaatsen en heb hier een paar vraagjes over:

Welke spullen heb ik nodig voor het plaatsen van de harde schijf in de plaats van de optical drive?
Ik wil graag de Optical drive behouden als een externe dvd/cd speler via de usb wat voor behuizing heb ik hiervoor nodig?

Ik heb trouwens een MacBook Pro 13" early 2011

bam

http://macupgrade.eu/catalog/hd-ssd-mountings-macbook-pro-unibody-c-139_246.html

Zijn ze ook goedkoper die HDD caddy's?

Ik ga morgen naar Amsterdam zijn deze spullen ook te koop in de winkels daar?

Niks voor niks, hé

Z'n kits zijn normaal gezien niet te vinden in gewone winkels. En zeker niet bij Apple zelf

Ik wist dat ze niet te koop zijn bij Apple en jammer dat ze ook gewoon niet te vinden zijn in de gewone winkel.

Ik denk dat ik eerst gewoon de 500GB schijf op de plek van mijn startup Schijf in mijn MacBook doe en later ga ik er nog over nadenken, alvast bedankt Matanza:smile:

De schijf die ik hier heb is een
500GB Lacie by starck
Seagate momentus 5400.6
Kan deze gewoon in mijn Macbook Pro?

Ik heb de mijne uit China gehaald via eBay. Kostte mij zo'n $25. Reken maar uit in €'s...

Dat is zeker goedkoper, maar ik denk het niet om 2 harde schijven in mijn Mac.
Ik vind 500GB ruim genoeg als ik dan weer een volle schijf heb ga ik wel 2 harde schijven in mijn Mac doen.

Ik heb gevonden dat ik een T6 Torx schroevendraaier nodig heb voor de harde schijf vervangen.
Is deze schroevendraaier+#00 schroevendraaier te koop in een normale (-niet online) winkel? Het liefst in Amsterdam.