Ik heb een iPod photo met een heleboel afspeellijsten. Graag wil ik een back up maken van deze iPod voor het geval er iets mee gebeurt. Hoe kan ik dat het beste doen?
DVD'tje in je powerbook en branden maar ! :)
Euh...mijn ipod is 60 GB!!!! Knappe DVD waar dat op kan!
Meerdere DVD'tjes, externe HD, whatever. Dit geldt toch in het algemeen. Je moet zorgen dat je je eigen data "backupd", ivm eventuele crashes. Is je Ipod naar de kl.... dan heb je al je afspeellijstjes in Itunes. Is je PB kapot , dan heb je al je afspeellijstjes op DVD/HD. ps Zit je Ipod al helemaal vol met 60 GB ???
iPod Access v3.2 (shareware) en een firewire externe schijf van 80 Gb
[quote:52f1e851d0="Erick Verlee"]Euh...mijn ipod is 60 GB!!!! Knappe DVD waar dat op kan![/quote:52f1e851d0]
Als je het met itunes doet… dan gaat het automatisch: elke keer als een dvd vol is, dan krijg je de verzoek om een nieuwe in te stoppen totdat je je 60GB in ±5 dvds hebt gekopieerd.
[quote:3ea226bca7="ivan.roos"][quote:3ea226bca7="Erick Verlee"]Euh...mijn ipod is 60 GB!!!! Knappe DVD waar dat op kan![/quote:3ea226bca7]
Als je het met itunes doet… dan gaat het automatisch: elke keer als een dvd vol is, dan krijg je de verzoek om een nieuwe in te stoppen totdat je je 60GB in ±5 dvds hebt gekopieerd.[/quote:3ea226bca7]
60GB op 5 DVD’tjes ? Dat lukt met een dual-layer niet eens :?
Kan ik niet gewoon de harde schijf van mn iPod kopieeren naar mijn externe HD? En hoe doe ik dat?
Option toets inhouden en slepen?
[quote:7778e07258="Erick Verlee"]Kan ik niet gewoon de harde schijf van mn iPod kopieeren naar mijn externe HD? En hoe doe ik dat?[/quote:7778e07258] Als ik je onderschrift lees, dan heb je een externe HD van 250GB. Dan is het toch simpel. Kopieer je data van PB naar externe HD en je "probleem" is opgelost. Kopieeren van Ipod vereist extra software, maar hier zijn tig draadjes over, even zoeken
Maar... waarom beheer je je deuntjes niet gewoon met iTunes en zet je je iTunes Library op die externe HD (in te stellen in de iTunes voorkeuren).
Als je dan auto-sync aan zet dan heb je je hele digitale audiocollectie zowel op je HD als op je iPod.
Zo staat mijn collectie ook op een externe HD en (deels) op mijn iPod photo… van die externe HD maak ik elke dag weer een backup naar nog een grotere externe HD. Wekenlang cd’s encoderen wil ik niet zomaar kwijt zijn.
NB met het klonen van je iPod HD haal je je afspeellijsten niet terug indien er iets mis gaat met je iPod.