Harde schijf lijkt maar 200 Mb.

Ik stop net een 40Gb schijf uit een PC in mijn externe FW kastje om deze te wissen en voor de Mac te gebruiken. Maar Diskutility vind maar 200Mb. Waar kan dat aan liggen? Ik heb m al van MBR naar GUID en tussen DOS, UNIX en HFS geshuffeld, maar de ruimte blijft onzichtbaar. Is er een alternatieve diskutility die de volledige functionaliteit van FDisk zoals onder UNIX beschikbaar is bruikbaar maakt onder OSX?

Via de command-line ook al geprobeerd (met [url=http://developer.apple.com/documentation/Darwin/Reference/ManPages/man8/diskutil.8.html]diskutil[/url]) ?[size=9:de56c07b25] Ja ik weet dat Disk Utility slechts een GUI is bovenop diskutil.[/size:de56c07b25]

Heb je dan de partitie geformatteerd of de hele schijf?

—schijf
|------ partitie

Zorg ervoor dat je de schijf wist als er dan nog 200MB gevonden word dan lijkt mij de schijf defect.
Om dat helemaal uit te sluiten, gebruik Disk Warrior. Deze kan soms nog de schijf volledig herstellen.

Ik zag zelfs geen 40Gb om te partitioneren. Daar kun je normaal alle beschikbare Gb zien. Heb het idee dat het iets met de Ubuntu partitionering te maken heeft. Daar kies je geen MRB, GUID o.i.d., maar hebben ze het over een "Disklabel" en die kan MS-DOS, BSD, UNIX etc zijn. Nu ik m met Ubuntu van alle partities ontdaan heb is ie weer helemaal zichtbaar.