harde schijf nodig, uw mening graag

Hallo, Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik heb een externe harde schijf nodig. Ik ben erg onder de indruk van de 160 gb porsche design van LaCie, deze heeft een bekende van me (lekker stil is die ook). Maar ook zag via [url=http://store.apple.com/Apple/WebObjects/belflInd.woa/90106/wo/sm5JIgyny0mV2fGPa4rWwhs8BCN/0.3.0.5.10.3.23.13.0]deze link[/url] de smartdisk 160 gb, maar dan gunstiger geprijst, heeft iemand deze schijf, ik ben benieuwd naar je ervaring hiermee. Oja degene die ik ga kopen moet vooral ook stil zijn, ik zat aan de smartdisk te denken, die heeft namelijk geen fan, maar is dat wel zo verstandig?

Groeten,
Mr. Mac

Ik heb de smartdisk 160 GB op zich een prima HD-tje. Geruisloos is hij echter niet, hij staat inmiddels onder m'n bureau i.p.v. erop!! In een firewire netwerk gedraagt deze hd zich heel vreemd hij laat zich op meerdere computers zien, op zich best handig dacht ik maar je kan hem maar op één computer openen en als je hem op de verkeerde computer opent dan staat je strandballetje een half uur te tollen! Niet echt handig dus!

Mijn mening dus stop hem niet in een FW-Netwerk en zet hem onder je bureau vanwege het geluid. Voor de rest werkt hij prima!

groet,

vanWoods

http://eshop.macsales.com/Catalog_Page.cfm?Parent=1020&Title=FW&Template=1

Deze drives zijn propellor-loos(dus stil), niet duur en hebben goede recensies. Software en kabels worden meegeleverd, ook geschikt voor 220 volt.

De prijs van een 160gb drive komt op €166,- inclusief verzendkosten.

[quote:ddcbd3c914="buurman"]

Deze drives zijn propellor-loos(dus stil), niet duur en hebben goede recensies. Software en kabels worden meegeleverd, ook geschikt voor 220 volt.

De prijs van een 160gb drive komt op €166,- inclusief verzendkosten.[/quote:ddcbd3c914]

Heb je zelf ook zo’n schijf, wel handig dat je de schijf ook in smalle gedeeltes kwijt kan.
Ik heb via google gezocht naar een NL site waar de schijf op voorkomt, nog niet gevonden, alvast bedankt.

LaCie schijven zijn wel lekker stil en hebben ook goede aansluitingen. FireWire 400 en 800 en nog eens USB2.0. Is natuurlijk wel fijn als je hem ergens mee naar toeneemt. Verder zijn deze HD's ook niet al te slecht geprijsd. :)

Hangt af voor wat je ze wil gebruiken Als het voor video en zo is : geen proche design van Lacie worden bij teveel bewerkingen te warm, hebben iet genoeg koeling daarvoor

je kan ook nog gewoon de d2 van LaCie kopen, als het je tog niet om het design gaat, die kost bij www.mailamac.nl ex btw €162,50

waarom niet intern?

Mr.Mac, Ik heb even de link aangepast. Die was te lang.

MrMac, ik heb een LaCie 200 GB gekocht laatst en die bevalt prima. Maakt niet veel geluid. Je hoort alleen de disk zelf. Omdat de voeding extern is heeft 'ie geen ventilator nodig. In Amsterdam zijn net een paar nieuwe winkels geopend; misschien is er nog wel een openings-stunt ergens.

Nou hoeft het niet zo'n probleem te zijn dat een schijf wat geluid produceert en bij langer gebruik wat warm wordt. Dit hangt een beetje af van je gebruik.

Ik heb ook een LaCie schijf, maar die zet ik alleen aan als ik er wat op wil zetten. Ik gebruik 'm dan ook louter als backup en tijdelijke verzamelplaats van grote hoeveelheden data die ik liever niet op mijn eigen computer heb staan.

Hij staat dus bij mij zeker niet altijd aan. Misschien is Mijnheer Mac dit ook van plan?
Of wordt deze echt volop de dag door gebruikt?

Goed, allemaal bedankt, Ik denk dat ik ga voor de owc neptune [url]http://eshop.macsales.com/images/neptune_large.jpg[/url] Ik zou deze het liefst hier in Nederland willen bestellen, weet iemand ook waar dat kan, ik heb nog niets gevonden.

8)