harde schijf op bureau blad nieuw icoon geven

hoi allemaal, Ik heb net mijn eerste mac gekocht :) dus ben ne niewbe had een vraagje aan de kenner , kzou graag mijn hard disk op mijn bureau blad een andere skin willen geven heb er va nde site van mac gedownload weet iemand hoe dit moet vast niet moeilijk maar voor een niewbe als ik pfff ,zoek me zot hihih, en nog een klein vraagje hoe je de mappen op je mac met een afbeelding kunt laten weergeven zodoende dat je ziet wat er in deze map staan (zoals bij windows durf het woord bijna niet uitspreken hi) groetjes tommy

edit door Macbjorn:
Tommy, beter plaats je niet je emailadres in een post. Hierdoor wordt je emailadres opgepikt door bots en krijg je veel spam. Mensen kunnen je emailen door op de email-knop boven je berichten te klikken.

als je bedoeld dat je het icoontje voor je hardeschijf wil veranderen: zoek het nieuwe icoontje.cntrl+click en click op info.Selecteer het icoontje en copieer het.Doe nu het zelfde met het icoon van je harde schijf,selecteer het en plak hetnieuwe icoontje.Done!

Tommy, welkom hier.

‘Skins’… ik moest even goed lezen maar ik denk dat je het icoontje van je HD wil vervangen.
Hiervoor selecteer je het icoon wat je gedownload hebt. Je kiest dan onder het menu ‘archief’ de optie ‘info’. In het venster dat je dan krijgt kun je het icoontje aanklikken. Dan kun je dit kopieren (onder ‘edit’) of je doet gewoon :apple: -c

Daarna ga je naar je harde schijf. Deze weer activeren, ‘get info’ en het icoontje van de HD selecteren. Daarna doe je :apple: -v (oftewel ‘plak’ onder het edit-menu).
Voila, dat is alles.

Je tweede vraag is lastiger. Dit is in Macosx niet mogelijk. Waarschijnlijk heb je daar een ander programmaatje voor nodig.

Let er wel op dat je het icoontje helemaal links boven in het info scherm copieert, niet de grote.

hoi het is me gelukt thanks voor me te helpen , hopelijk kan ik andere in de toekomst ook verder helpen maar heb nog veel te leren

groetjes tommy

Hey Tommy,

Ook jkouw tweede vraag kan al sinds Mac OS X Jaguar.

Open de map waar je de afbeelding op de achtergrond wil hebben. Ga naar Weegave bovenaan en dan options en druk op geen kluer maar een afbeelding ff bladeren en WALA. Ik ebn nu niet thuis maar morgen middag zal ik het ff beter uitleggen indien nodig.

Dat is niet wat hij bedoelt.

In XP heb je de optie dat het icoon van een map ook gelijk wat plaatjes uit de map bevat, zodat je dus de inhoud kunt zien zonder de map te dubbelklikken. Op zich grappig, maar ik denk alleen voor mensen die niet kunnen lezen, want als je kunt lezen zie je aan de naam van de map al zien wat er in zit.

ik heb ook geprobeerd zo'n icoontje van een map te veranderen (zelfde procedure, ?+i bij de map en ?+i bij het icoontje) maar links bovenaan bij het icoontje geeft hij gewoon een afbeelding van de extensie en dus niet het icoontje als je dat copy-paste dan krijgt die map uiteraard ook die afbeelding van de extensie van het icoontje, maar niet het icoontje zelf!

help mij :innocent: