Harde schijf overzetten

Hoi, Kan ik een harde schijf uit mijn oude pc halen (IK BEN BEKEERD) en die zonder meer in mijn G4 zetten?

Goofboog

gewoon proberen zou ik zeggen!

De schijf wel, de data niet... Een mac start niet op vanaf een PC geformatteerde schijf is mijn ervaring :mrgreen:

Eeneh… welkom

niet het beste advies voor de vorige poster. check ff of het scsi of ide is en als ie ide is of ie master of cableselect staat. (pff wat een zin) Maar verder zou het gewoon moeten gaan

suc6

effe de data backuppen, schijf erin, formatteren en partitioneren, klaar!

Ok, Ik heb hem erin gezet als tweede harde schijf, Startte het schijfbewerkingsprogramma, zie hem staan, maar als ik wil partitioneren geeft hij error -20. En dat was het

Goofboog

De laatste keer dat ik dit gedaan heb (jaren geleden) heb ik met de jumpers moeten rommelen. Een op de masterstand, de ander op de slavestand. De instellingen hiervoor na veel gegoogle kunnen vinden.

in je boekje van de G4 staat hoe je de jumpers op de HD moet zetten: vroeger was dat master-slave maar bij de latere G4's was allemaal op cable select dan zou ik hem eerst formateren en dan pas partities maken

Dat zeg ik

Je maakt eerst een partitie aan alvorens je deze kunt formateren hoor..anders kan niet :P

Verder ondersteund Mac Os X wel degelijk “pc partities” (lees: FAT & FAT32) Dus als die schijf FAT of FAT32 geformateerd is, kun je 'm best onder Mac Os X aanspreken. Is ie NTFS (Windows NT/2000/XP) dan gaat het helaas niet.

Maar blijkbaar heb je hem al geformateerd…dus ik neem aan dat er geen data op stond die je wilde bewaren :wink:

Hartelijk dank heren (of dames) Ik ben er uit.. Wat bleek: ide kabel stuk!! Kom daar maar eens achter!

goofboog