Hardware nieuwe MP G4'S: PAS OP! Check de revisie!!!

Zoals ook elders vermeld, mijn G4 is ter reparatie. Vandaag hoorde ik het volgende: Het moederbord in mijn G4 was met soldeerverbindingen aan de onderkant aangepast!! Het leek op wat aanpassingen die met grof soldeerwerk waren gemaakt, enkele hiervan waren 'twijfelachtig' zoals de technicus zei. De twee processoren bleken overklokte 800Mhz G4's te zijn waarvan 1 onbetrouwbaar was gebleken. En dit alles direct vanuit de Apple fabriek! Bovendien bleek de IDE kabels naar de HD ernstig beschadigd: knel gezeten of tegen de ventilator aangekomen. Let wel: wij hebben niets veranderd aan deze machine. Bovendien bleek er een bevestigingsschroef van de HD losgeraakt die door de machine zweefde!

Voor allen die ook ‘meteen’ een MP G4 hebben gekocht eind augustsus, begin september of ‘uit voorraad’ hebben gekocht: bij veel vastlopers onder OS 9 of problemen onder OS X: laat je machine onder garantie nakijken!
Kijk of de IDE kabels in orde zijn, check of er tijdens het vervoer geen bevestiging schroef is losgeraakt en laat de revisie van je moederbord checken.

Of zoals de certified Apple technicus zei: ‘dit zijn de slechts ontworpen Apples sinds decennia’

Ook wij dachten eerste aan software problemen, uiteraard. Maar de eerste batch uitgeleverde machines zijn ECHT slecht. Waarschijnlijk onder tijdsdruk geleverd en simpelweg troep!

(en dan hebben we het nog maar niet over het kabaal van de ventilatoren… Ondertussen hebben de nieuwste MP G4’s een ‘Rev b’ voeding die minder herrie maakt - laat deze ook vervangen onder garantie als je nog geen rev B hebt!)

Zó... daar gaan er een paar flink op hun kl...... krijgen :!: Want je kan honderd keer iets goed doen, maar je wordt toch weer afgerekend op die keer dat het mis gaat :?