hardware voldoende?

Hallo, Ik vroeg me af of een g3 400mhz met 128mb ram (os x.3) voldoende is om divx fatsoenlijk af te kunnen spelen? en met 512mb ram? Ik las op andere forums dat het wel mogelijk zou kunnen zijn met allemaal andere mediaspelers, maar ik vond het allemaal een beetje onduidelijk. Zou iemand een beetje helder kunnen uitleggen of en hoe je een divx film op een oudere machine aan de praat krijgt?

Hé Remco,

Ik heb wel eens divxen gekeken op een iMac G3 500mhz (zo’n DV-model) met 384 MB ram en mac os 9. Als ik dan divxen draaide die uit 2 CD’s bestonden (en dus 2x zoveel data lieten processen dan de divxen van 1 CD) kreeg ik om de 15 seconden een “glitch”. Zeeer irritant was dat. Ik denk niet dat je tot een prettige kijkervaring zult komen. Meer ram is niet zo heel boeiend denk ik, tis puur processor-related. Misschien zijn er mensen op dit forum die het onder mac os x wel prettig gelukt is. Ik vond het onder 9 niks in ieder geval.

suc6

hallo,

onders x kan je het beste vlc gebruiken die speelt mooi glatjes af.
ik he james bond die doet het niet goed geluid/beeld, maar vlc daarin tegen speelt het wel mooi en goed af.

m v g goofy

Ja vlc doet het prachtig op m'n powermac en powerbook, maar ik denk dat remco zich afvraagt of die imac dat ook gaat trekken.. Iemand die dat doet op een imac 400mhz en daar tevreden over is?

Heb hier een snow iMacje en die heeft moeite met divx/xvid. dit is een 600mhz 640 mb ram uitvoering. Ik denk dat als je in OS9 draait dat ie het misschien wel doet maar met OSX is het net iets te zwaar. vlc is wel de player die je wilt gebruiken.

succes

[quote:e219484b6d="remcodb2"]Hallo, Ik vroeg me af of een g3 400mhz met 128mb ram (os x.3) voldoende is om divx fatsoenlijk af te kunnen spelen? en met 512mb ram? Ik las op andere forums dat het wel mogelijk zou kunnen zijn met allemaal andere mediaspelers, maar ik vond het allemaal een beetje onduidelijk. Zou iemand een beetje helder kunnen uitleggen of en hoe je een divx film op een oudere machine aan de praat krijgt?[/quote:e219484b6d]

Onmogelijk volgens mij.

bedankt voor de tips allemaal, ik ga iig die vlc player proberen en het geheugen uitbreiden (dat was ik sowieso al van plan). Ik ben benieuwd!