Harman Kardon speakers voor iMac G3

Beste medeforumleden,

Heb inmiddels m’n 2de setje Harman Kardon speakers in m’n iMac G3 zitten, maar m.n. de (voor mij als computergebruiker) rechter speaker (vanuit de computer de linker) protesteert behoorlijk bij een te hoog volume en vooral te stevige, diepe bassen en dus vooral bij moderne popmuziek.
Dit was ook bij dat eerste setje het geval.
Wordt er wellicht juist aan die ene speaker teveel volume/bas afgegeven, of i.d.?
Natuurlijk zijn externe speakers een uitkomst of een koptelefoon opzetten, maar ik vind nu juist de extra ruimte die de kleine ingebouwde speakers opleveren mooi meegenomen en een koptelefoon vaak lastig.
Maar kennelijk zitten deze kleine speakers vrij snel aan hun tax.

Hebben anderen die deze speakers kennen, dezelfde ervaring?

Benieuwd naar respons.

Groet,

MacAndreZ.

ik ken wel mensen met dezelfde imac. Het geluid daarvan is redelijk maar diepe bassen zul je nooit uit die boxen horen. Ik heb wel nog even een vraagje: Hoe verwijder je die kapjes?

Heb de speakers laten vervangen toen ik nog garantie had en de Mac toch doorgelicht moest worden. De man die namens Apple Care langskwam verving de speakertjes meen ik van binnenuit. Vooral de ene speaker trilt soms en ik vraag me af of dit erger wordt of alleen zo nu dan optreedt bij, voor de speakers te luide bassen.

De omschreven problemen deden zich voor met iTunes onder MacOS 9.2, maar het lijkt wel alsof ik nu, met het nieuwe iTunes onder MacOS 10.2, minder (of bij een redelijk volume, geen) problemen meer ondervind! Is dit inbeelding of hebben meer luisteraars, met een soortgelijke iMac en speakertjes, dezelfde ervaring?

Typisch, ik vind de kwaliteit niet geweldig, maar wel acceptabel voor computerspeakertjes. De problemen die jij beschrijft zijn compleet nieuw voor me.

:roll:

dat zou ik proberen om de speakertjes een beetje te ontlasten, of heb je dat al gedaan? groeten van hans

Het blijkt allemaal heel acceptabel zolang ik het uitvoervolume maar op stand 4 à 5 laat staan. Daarbij kan ik op spelers zoals iTunes, Realplayer en Mediaplayer, doorgaans het volume op 10 zetten, hoewel niet met iedere eq instelling, zonder oversturing. De eq instelling die me voor iTunes doorgaans het best bevalt (met dit volume en type speakers) is "piano". Zeker gezien de ruimtebesparing, volstaan de kleine, ingebouwde speakers, na wat zoeken, toch uitstekend. Het heeft nog wel een zekere charme ook, eigenlijk. Een beetje zoals luisteren naar een buizenradio ;)

Andrez, ook ik heb een iMac (heb een forumpje geopent eergisteren erover btw :) ) Mijn speakers van m'n iMac werken supergoed door de aanschaf van een iSub. Het is echt fenomenaal wat die 'aquarium' presteert !! De build-in speakers glashelder en de iSub lekker zwaar.

Dus blijkbaar zijn er toch verslijdtverschijnselen op die build-ins ? hmm,
maar jij hebt wel geen iSubwaarschijnlijk en het produceren van zware bassen door kleine speakers kan idd niet gezond zijn.

Aanschaffen die handel, voor 96 euro is ie yours en het is echt de moeite !!! geloof me maar, want mijn mac staat zeker een uur of drie per dag op het maximum volume !!! Ik heb zelfs mijn versterker met 250watt totaal aan de kant geschoven :slight_smile: