HD footage op DVD branden

Op m'n Mcpro staat nu net weer een Blu-Ray te toasten, Ik heb een beta versie van Toast (10.03b3) en daar werken de Chaptermakers uit FCP nu goed mee. Op een Blu-Ray 25 GB heb ik nu met aanpassing bijna 3 uur op.

Ik kan ook op DVD branden maar dan gaat er ongeveer 30 minuten op.
Nu in FCP7 kan je het zelfs rechtstreeks doen (op DVD en Blu-Ray

Maar goed als je het zelfs HD in iMovie bewerkt exporteert en importeert in Toast 10 (met HD plugin in Pro versie)
En dan zorgt dat het niet langer is dan 30 minuten kun je het met een Superdrive branden op een standaard DVD.
En dan afspelen in een Blu Ray player. Zelf heb ik de PS3 maar bij de MM zag ik ze al voor 149 euries en daar werkte mijn Blu Ray ook in.

wat kan je precies kopen bij mm (mediamarkt?) een hdbrander? Op de site geven ze geen productinfo nl.

Weet iemand of er een betaalbare hd brander is voor de mac (of gewoon met usb)?

:apple:

oh ja, en wat is het verschil in kwaliteit wanneer je gaat beamen, tussen hd en dv?

[quote:8dff8de520="performer"]oh ja, en wat is het verschil in kwaliteit wanneer je gaat beamen, tussen hd en dv?[/quote:8dff8de520]

Heel veel is het verschil in kwaliteit…

Een normale dvd is 720 x 576 pixels en een Full HD film is 1920 bij 1080. Je hebt dus veel meer beelden lijnen om je projectie te laten zien.
Je hebt dan ook nog een verschil dus 1080I en 1080P

Bij 1080I wisselen de beelden lijnen elkaar steeds af. Dus eigenlijk wordt er maar de helft van je televisie echt gebruikt. Daarom staat 1080I ook wel beter bekent als half HD.
1080P gebruikt elke keer alle beeldlijnen en neemt dus ook 2 keer zoveel bandbreedte in beslag dan 1080I.
Om het nog makkelijker te vertellen op het moment dat je bij 1080P het beeld stil zit zal je altijd een super scherp plaatje blijven zien en dat is bij 1080I niet zo.

Hieronder zie je het verschil in pixels bij een tv:

[img:8dff8de520]http://img411.imageshack.us/img411/3287/sdhdresoluties.gif[/img:8dff8de520]

Bedankt. Verhelderend.

Ik heb trouwens een media speler gekocht die HD content kan afspelen. Het verschil zie je toch wel. Maar dan moet de HD footage wel op een HD staan (dus geen DVD dus).